KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    5/2019 - listopad

5/2019 - listopad

Editorial

Konečně nové metro?

Investiční aktivita státu na železnici se v posledním roce rozjela na plné obrátky. Až se člověk ptá, kde na všechny stavby do budoucna vzít…? Zvláště ve chvíli, kdy vláda dává evidentní přednost „rychlé“ výstavbě dálniční sítě. Jen namátkou, na jižním koridoru se přeprojektovává na 200 km/h, což bude stát peníze navíc. Pokračují plány na modernizace a rekonstrukce tratí, významných uzlů – Pardubice, Česká Třebová, Brno a několika staveb v Praze. Nějaké finance spolknou opravy výpravních budov a samozřejmě údržba tratí. Dlouhodobě se musí investovat do zabezpečovací techniky. Hodily by se i peníze na modernizace regionálních železnic. Nemluvě pak o plánech na vysokorychlostní tratě, které spolknou další stovky miliard.

Započteme‑li do toho pravděpodobný pokles výkonnosti automotive a potažmo celé ekonomiky, bude zajištění stabilního financování – po čemž unisono volají všichni kompetentní lidé ve stavebním byznysu – pěkně těžkým oříškem k rozlousknutí. Jak se s budoucností chystá popasovat státní investor na dráze, se dozvíte v úvodním rozhovoru s generálním ředitelem SŽDC Jiřím Svobodou.

Přinášíme vám i řadu zajímavých zpráv ze srdce stavebního byznysu. Subterra se prosadila na hodně těžkém trhu v Maďarsku, Metrostav cílí na další stavby v Norsku, OHL ŽS pracuje na dvacetikilometrové úseku koridoru z Prahy do Českých Budějovic a na slunce velkého byznysu se derou i další hráči. Velké plány mají firmy s hrochem v logu. Litoměřický Chládek&Tintěra slaví 30 let na trhu a jeho příběh vypráví majitel Jaroslav Tintěra. Pardubický Chládek&Tintěra se zase začíná etablovat i na silničních stavbách a pomalu expanduje i mimo mateřský region.

Je evidentní, že stavební trh je v konjunktuře a firmy povětšinou šlapou, čemuž odpovídají i investice do nových technologií. Výjimkou jsou tunelové stavby, kterých je v Česku jako šafránu. Proto mám radost, že se snad konečně naplno rozjely přípravy na výstavbu nové linky metra. Pevně doufám, že nezůstane jen u geologického průzkumu trasy „D“ a soutěže, potažmo výstavba, se brzy rozjedou naplno.

Kvalitní čtení přeje,

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Železniční stavby

České projekty v zahraničí

Trasa D pražského metra

  • Trasa D pražského metra. Doplňkový geotechnický průzkum v oblasti stanice Pankrác D
  • Výstavba trasy I.D metra v Praze – úsek Pankrác – Depo Písnice. Doplňkový geologický průzkum úseku ID1a, Úsek VO‑OL

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice