KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

SŽDC do roku 2022 dokončí rekonstrukce více než osmdesáti nádražních budov

Publikováno: 1.12.2019
Rubrika: Aktuality

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) intenzivně připravuje rekonstrukce a opravy dalších výpravních budov po celé České republice. Stavební práce na minimálně šedesáti nádražních objektech přinesou zvýšení komfortu a kultury cestování včetně moderních odbavovacích prostor i bezbariérových přístupů. SŽDC tak plní Programové prohlášení vlády z loňského června, a to právě v oblasti oprav a rekonstrukcí nádražních budov.

„Do roku 2022 plánujeme dokončit celkem 82 oprav a rekonstrukcí nádražních budov. Již bylo renovováno 13 nádražních objektů, dalších 26 rekonstrukcí je ve fázi realizace s plánovaným ukončením do konce roku 2020. Současně SŽDC připravuje u dalších 49 staveb dokumentaci pro stavební povolení, případně žádost o vydání územního rozhodnutí,“ uvedl generální ředitel Jiří Svoboda.

V nedávné době se například dokončila rozsáhlá oprava kolínského nádraží, které je s 19 000 cestujících nejfrekventovanější stanicí ve středních Čechách. Aktuálně probíhají rekonstrukce výpravních budov také ve Frenštátu pod Radhoštěm, Havířově, Křižanově, Šternberku či Přerově. Začala rovněž rekonstrukce fasády Fantovy budovy pražského hlavního nádraží. Připravují se veřejností velmi očekávané opravy rozsáhlých historických objektů nádraží v Českých Budějovicích, Plzni nebo Pardubicích.

V Českých Budějovicích začnou práce v květnu příštího roku. Zcela se zrenovuje památkově chráněný objekt a stane důstojnou vstupní branou do jihočeské metropole. Současně s opravou výpravní budovy se předpokládá také revitalizace přilehlých venkovních prostranství.

V roce 2020 by také měla začít kompletní renovace historické budovy plzeňského hlavního nádraží. I v tomto případě je objekt památkově chráněný. Cílem rekonstrukce bude navrátit nádražní budově architektonicky cennou původní podobu. Během oprav se ale bude myslet také na cestující, kteří se mohou těšit na příjemnější interiéry a širokou nabídku služeb v hale.

Další významnou investici připravuje SŽDC v Pardubicích. Unikátní budova pardubického hlavního nádraží projde kompletní rekonstrukcí včetně nového dispoziční řešení vnitřních prostor a vybudování eskalátorů do pochodu.

Právě probíhající rekonstrukce:

  • Praha hl. n. – Fantova budova (fasáda)
  • Brantice
  • Břeclav
  • Domažlice město
  • Frenštát pod Radhoštěm
  • Frýdek‑Místek
  • Havířov
  • Hradec Králové
  • Krnov
  • Křivoklát
  • Křižanov
  • Lhotka nad Bečvou
  • Litoměřice město
  • Mirošovice u Prahy
  • Moravské Bránice
  • Nedvědice
  • Nový Bydžov
  • Plasy
  • Praha‑Velká Chuchle
  • Přerov
  • Semily
  • Staré Město u Uherského Hradiště
  • Strakonice
  • Šternberk
  • Tanvald zastávka

Nádražní budovy, které již prošly obnovou:

  • Český Krumlov
  • Hradec Králové hlavní nádraží
  • Jedlová
  • Karlštejn
  • Kuřim
  • Kutná Hora město
  • Lipník nad Bečvou
  • Návsí (Nawsie)
  • Poběžovice
  • Příbram
  • Přibyslav
  • Sokolov
  • Turnov

Nádražní budovy právě dokončené:

  • Kolín
  • Kácov
  • Ledečko
  • Zruč nad Sázavou

Zdroj: SŽDC

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (47x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice