KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    1/2019 - březen

1/2019 - březen

Editorial

Italská cesta, pokus druhý

Oba státní investoři do infrastruktury – Ředitelství silnic a dálnic i Správa železniční dopravní cesty – aktuálně rozjíždějí několik významných staveb. Na D1 se rozběhly další dva úseky náročné modernizace, staví se další část klíčové D35, ale největší pozornost na sebe strhává obchvat Českých Budějovic na D3.

Dvacetikilometrový úsek postaví za 5,8 miliardy korun zahraniční konsorcium Salini Impregilo a Doprastav. Pro ŘSD jde o druhou zkušenost s italskými stavaři. Doufejme, že dopadnou lépe, než jejich kolegové na D1. Výkonný ředitel Salini Impregilo Francesco Pietro si ale věří. „Velmi dobře si uvědomujeme, jak velkou zodpovědnost máme. Cítíme to dvojnásob, neboť jde o naši první práci v České republice. Jsem si jistý, že se nám podaří stavbu dokončit včas a v náležité kvalitě,“ uvedl pro server Zdopravy.cz.

Bez víry ve vlastní síly se určitě pracovat nedá, ale pochybnosti o úspěchu jsou na místě. I generální ředitel ŘSD Jan Kroupa přiznal, že cena je na hraně proveditelnosti. Ale budiž, nebyla by to první stavba v červených číslech. Italové ale nemají lokální zdroje surovin ani regionální zázemí, kterým disponují tradiční stavební hráči na českém trhu. Možná v tomhle směru má pomoci Doprastav? A dobrou zkušenost s nimi neudělali ani na Slovensku, kde v podstatě museli odejít ze stavby D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Důvodem byly spory s investorem pro neplnění termínů. I proto ŘSD nasazuje na D3 drony, které mají průběh stavby pohlídat. Kroupa se netají tím, že jde zároveň o předpolí pro případné soudní spory. Je sice trochu divné, že investor už na počátku stavby předpokládá, že by mohlo ke sporům dojít, ale to je bohužel jen důsledek špatně aplikované legislativy.

Čile se soutěží i na železnici. SŽDC připravila balíček staveb, z nichž je venku modernizace Letohradu, rekonstrukce žst. Řetenice (obě akce za miliardu), ale především druhá etapa přestavby uzlu Přerov za více jak tři miliardy. Pokračují i další rekonstrukce výpravních budov. Proto si napište do diáře datum 3. 10. 2019, v pražském hotelu Olšanka proběhne ve spolupráci se SŽDC historicky první ročník konference Nádraží.

Dobré čtení přeje,

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Mosty

Tunely

Zajímavosti z oboru

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Odstrčilovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, odstrcilova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice