Estakáda na R48 na obchvatu Bělotína
Dálniční estakáda celkové délky téměř 600 m je součástí obchvatu Bělotína na silnici I/48. Most překonává řadu přírodních i umělých překážek, z nichž nejvýznamnější je rybník a dvoukolejná železnice. Pro každý jízdní směr je samostatná konstrukce. Hlavní nosnou konstrukcí je spojitý trámový spřažený ocelobetonový nosník o 14 polích rozpětí 28 až 47 m.
Nosná konstrukce každého mostu se skládá ze dvou ocelových plnostěnných nosníků konstantní výšky 2.150 mm a z příčně předepnuté betonové desky mostovky tloušťky 250 až 450 mm. Osová vzdálenost ocelových nosníků činí 6.460 mm a vyložení konzoly 2.600 resp. 2.740 mm. Ocelové nosníky jsou spojeny mezilehlými ztužidly po 6,0–9,0 m a nad pilíři jsou provedena plnostěnná ztužidla výšky 1.300 mm navržená na zvedání mostu při výměně ložisek. Most je založen na vrtaných pilotách ∅ 1.200 mm délky 10 – 19 m. Pilíře mají elipsovitý průřez, hlavice pilíře se v příčném směru plynule rozšiřuje. Montáž ocelové konstrukce probíhala kombinací blokové montáže a podélného vysouvání.
Zařazeno v kategoriích:

