KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Diskuse k článku: Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

Diskuze k článku

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

Vložení příspěvku:
Jméno: *
Nadpis příspěvku: *
Text příspěvku: *
počet příspěvků: 2 | poslední příspěvek: 29.1.2012 17:01
Výnosy a náklady

Jako ekonomického laika by mne zajímalo, co se stalo, že MHD není již schopna pokrýt své náklady výběrem jízdného. Pakliže cena jízdenky je dnes v poměru stejná jako před sto lety (jak se v textu uvádí), pak mi z toho vyplývá, že buď mnohonásobně narostly náklady, anebo ubylo cestujících.

29.1.2012 10:47 | Berny | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Výnosy a náklady

Osobne si myslím, že z každého trocha, ale najmä zvyšením nákladov a očakávaného pohodlia cestujúcich. V minulosti neboli napríklad zamestnanci zvyknutí na sociálne výhody (mesiac dovolenky, 8 hodín pracovnej doby...), drahšie sú tiež vozidlá (dvojnápravová električka s drevenými lavicami bola určite lacnejšia ako elektronikou prešpikovaná tramvaj ForCity) a ostatná infraštruktúra (kvalitnejšie trase pre vyššie rýchlosti, zastávkové prístrešky, informačné systémy) pričom o metre sa už radšej ani nezmieňujem. Cestujúcich je možno rovnako ako vtedy (teda pomerne k rozsahu siete a počtu spojov), ale dnes už by len málokto chcel cestovať stojac na schodoch otvorených dverí bez ohľadu na to, či je vonku -5 alebo +40 stupňov.

29.1.2012 17:01 | Valec | nevhodný příspěvek? | reagovat

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice