KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Diskuse k článku: Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby

Diskuze k článku

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby

Vložení příspěvku:
Jméno: *
Nadpis příspěvku: *
Text příspěvku: *
počet příspěvků: 6 | poslední příspěvek: 3.11.2011 15:21
Jiná volba

Zajímavý článek.

Každopádně by mě zajímalo, zda byla ve hře i jiná varianta? Myslím tím hluboký zářez. Myslím si, že z hlediska investičních nákladů by tato varianta vyhrála. I když zase na druhou stranu je pravdou, že mechanizace na vybudování sekundárního ostění se nacházeli o 100 metrů dál.

2.11.2011 13:18 | Lukáš | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Jiná volba

Dobrý den, v rámci zpracování předchozích stupňů dokumentace byla posuzována i varianta hlubokého zářezu. U této varianty je ale nutné počítat s mírnějšími sklony svahů a jejich trvalým zajištěním, což je finančně náročnější a vede ke zvětšení objemu zemních prací. Dále je potřeba si uvědomit, že při otevřeném hlubokém zářezu vznikne obrovský přebytek materiálu, který je nutné někam odvézt a uskladnit, což rovněž něco stojí. Významnou roli hrají i provozní náklady na údržbu trvalých svahů, kde dochází postupem času k opadávání úlomků horniny. U hloubeného tunelu je možné část vytěženého materiálu použít pro zásyp. Po technicko ekonomickém posouzení variant vyšla jako vítězná varianta hloubeného tunelu. Co se týká mechanizace na vybudování ostění tunelu, tam nebylo možné využít mechanizaci z nedalekého Olbramovického tunelu, neboť vzhledem k termínu uvedení tunelů do provozu probíhaly práce souběžně ve stejném čase. Pro vnější bednění Votického tunelu bylo navíc nutné použít speciální formu, protože tunel byl na rozdíl od Olbramovického tunelu ve spodní části vestavěn mezi boky stavební jámy. Mějte se hezky. Libor Mařík

3.11.2011 15:21 | | nevhodný příspěvek? | reagovat
datum?

 Na konci článku zmiňujete datum 25.11. jako den, kdy tunelem projede první vlak. Moje info je 15.11. Změnil se termín?

3.10.2011 18:32 | mirekk | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: datum?

Dobrý den, dne 25.11.2011  končí výluka v 15:40 hod a následně by měl na trati být zahájen provoz s cestujícími. Takže termín 25.11.2011 platí. 

4.10.2011 15:01 | Libor Mařík | nevhodný příspěvek? | reagovat
Děkuji

 Děkuji za skvělý článek. Asi nikdo netušil, jak se taková "díra v jámě" staví. Poutavě napsané.

3.10.2011 16:40 | mirekk | nevhodný příspěvek? | reagovat
Re: Děkuji

 Dobrý den, chvála v dnešní době není příliš obvyklá. Mám radost, že Vás článek zaujal. Libor Mařík

4.10.2011 15:04 | Libor Mařík | nevhodný příspěvek? | reagovat

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice