KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Diskuse k článku: Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby

Diskuze k článku

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby

Vložení příspěvku:
Reagujete na příspěvek:
Re: Jiná volba

Dobrý den, v rámci zpracování předchozích stupňů dokumentace byla posuzována i varianta hlubokého zářezu. U této varianty je ale nutné počítat s mírnějšími sklony svahů a jejich trvalým zajištěním, což je finančně náročnější a vede ke zvětšení objemu zemních prací. Dále je potřeba si uvědomit, že při otevřeném hlubokém zářezu vznikne obrovský přebytek materiálu, který je nutné někam odvézt a uskladnit, což rovněž něco stojí. Významnou roli hrají i provozní náklady na údržbu trvalých svahů, kde dochází postupem času k opadávání úlomků horniny. U hloubeného tunelu je možné část vytěženého materiálu použít pro zásyp. Po technicko ekonomickém posouzení variant vyšla jako vítězná varianta hloubeného tunelu. Co se týká mechanizace na vybudování ostění tunelu, tam nebylo možné využít mechanizaci z nedalekého Olbramovického tunelu, neboť vzhledem k termínu uvedení tunelů do provozu probíhaly práce souběžně ve stejném čase. Pro vnější bednění Votického tunelu bylo navíc nutné použít speciální formu, protože tunel byl na rozdíl od Olbramovického tunelu ve spodní části vestavěn mezi boky stavební jámy. Mějte se hezky. Libor Mařík

3.11.2011 15:21 |
Jméno: *
Nadpis příspěvku: *
Text příspěvku: *

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice