KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Zvlněná dálnice u Ostravy má rekordních 901 vad

Zvlněná dálnice u Ostravy má rekordních 901 vad

Publikováno: 24.1.2012
Rubrika: 2012

Na zvlněné části dálnice D1 mezi Bělotínem a Ostravou registruje Ředitelství silnic a dálnic 901 dílčích závad. Na úseku dlouhém 8,5 kilometrů, za který úřad zhotoviteli zaplatil 4,3 miliardy korun, je uvedený počet reklamací oproti ostatním stavbám podobné délky vysoce nadprůměrný.
 

Ředitelství silnic a dálnic sečetlo všechny reklamace, které uplatňuje v rámci záruky u zhotovitele na části dálnice D 4708.2.

Jedná se o úsek nové dálnice, kde došlo nedlouho po uvedení do provozu ke zvlnění vozovky. To způsobilo pochybení v konstrukčních vrstvách vozovky a násypů během výstavby. Laboratorními testy na tomto úseku bylo zjištěno, že se při výstavbě hmota z tzv. studeného odvalu a bobtnavé ocelárenské strusky objevuje v aktivní zóně, což je technicky špatně. Chybí také nutné vrstvy vysokopecní strusky v zemním tělese nebo se objevují nebezpečně vysoké hodnoty jemných částic ve vrstvách mechanicky zpevněného kameniva a štěrkodrtě. Zvyšuje se tím riziko namrzavosti (vše zcela mimo soulad perfektní stavby) a tedy i bobtnání mrazem.

Právě uvedená pochybení způsobená při výstavbě komunikace jsou příčinou tak velkého počtu reklamací, které úřad vůči zhotoviteli uplatňuje. Z celkového počtu 901 reklamovaných vad, který je na běžné poměry vysoce nadprůměrný, jich nejvíce připadá na mostní objekty (460 reklamací), na hlavní trasu (343) a zbývajících 98 reklamací je vedeno na dálničních mimoúrovňových křižovatkách.

„Když jsme se pokoušeli přenést jednotlivé vady na ilustrační mapu, tak by téměř tisíc bodů samotnou komunikaci v daném úseku zcela zakrylo. Museli jsme tedy vybrat jen místa, kde se soustředí největší počet reklamací. A ty jsou na mapě vyznačeny,“ říká René Poruba, který je pověřen řízením ŘSD (mapa je přílohou tiskové zprávy). ŘSD vede u úseku dálnice D4708.2 se zhotovitelem reklamační řízení a očekává od něj uvedení dálnice do perfektního stavu.

Více na stránkách:
http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis/ministerstvo-dopravy-a-rsd-prijimaji-opatreni-k-eliminaci-nekvalitnich-staveb-silnic-a-dalnic

Nejčastější vady na jednotlivých částech komunikace:

Hlavní trasa

  • Podélné nerovnosti (hrboly) v důsledku bobtnání násypu
  • Naklánějící se stožáry veřejného osvětlení
  • Trhliny nebo prasklá betonová svodidla
  • Podélné a příčné trhliny v jízdních i odstavných pruzích
  • Výtluky a rozpad povrchu asfaltových vozovek
  • Nerovnosti na mostních závěrech
  • Trhliny v soklech protihlukových stěn

Mosty

  • Sevření mostních závěrů
  • Nadměrné sedání opěr (poruchy založení)
  • Poruchy mostních ložisek
  • Koroze nosné konstrukce a příslušenství
  • Poruchy odvodnění

Opěrné zdi

  • Nadměrné sedání a naklánění opěrných zdí
  • Trhliny v betonu
  • Rozpad kamene v gabionech
  • Poruchy odvodnění vozovky (zatékání do konstrukce opěrné zdi)

Vady znázorněné na mapě naleznete ZDE.

 

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (25x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (22x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (20x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice