Zprůjezdnění dálnice D 47 se sice blíží, hotová v termínu ale asi nebude
Rubrika: Aktuality
S velkou slávou byla na začátku prosince 2007 otevřeno nových 17 kilometrů dálnice D 47 směřující z Ostravy do Bohumína. Poslední úsek vedoucí dál k hranici s Polskem už na tom ale tak slavně není, jak to vypadá, zřejmě nebude hotov včas a zatím končí v podstatě v polích pod nadjezdem železniční trati Ostrava – Bohumín.
V závěru loňského roku tak byl zprovozněn úsek dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína. Jde o sedmnáctikilometrovou část autostrády nesoucí zatím název D 47, jejíž součástí je také impozantní zavěšený most přes Koblovská jezera. Jeho dominantou je osmačtyřicet metrů vysoký pylon, viz snímek, a osmadvacet závěsů, které drží most asi deset metrů nad hladinou vody. Tato hotová část dálnice bude nyní čekat na napojení dalšího, téměř dvanáctikilometrového úseku do Klimkovic, jehož součástí je pak i jediný tunel na celé trase. Dílo by mělo být předáno letos na jaře.Touto tak sledovanou komunikací by měl být severovýchodní cíp republiky spojen na jedné straně s Prahou a na druhé přes Polsko s celou Evropou nejdříve ve druhé polovině roku 2009. Tento termín se však podle dobře informovaných zdrojů zřejmě podaří dodržet jen velmi těžko.
„V současné době probíhají výběrové řízení na zhotovitele stavby Bohumín - státní hranice. Předpokládaný termín podepsání smlouvy je přelom tohoto a příštího roku. Předpoklad zahájení stavby je v březnu 2008 a termín zprůjezdnění se bude dojednávat se zhotovitelem polského úseku dálnice A1“.
Do konce roku 2009 bude zprovozněn maximálně jeden pás úseku dálnice vedoucího od Bohumína k polské hranici. Jezdit se ale po něm možná bude prozatímně v obou směrech. Všechny čtyři pruhy se udělat určitě nestihnou. Ačkoliv je stavba moravskoslezské dálnice s polskou stranou opravdu koordinovaná, naši polští sousedé mají s výstavbou posledního úseku dálnice A1 ještě skluz. Jejich část silnice naváže na naši D47 nejdříve v půlce roku 2010, podotkl při otvírání ostravského úseku generální ředitel ŘSD Alfréd Brunclík. Podle dosavadních odhadů by měla celkově osmdesátikilometrová Via Moravica, jak je také dálnice D 47 nazývána, přijít na 57 miliard korun.
Autor
Související články
- VIDEO: Dálnice D47 spuštěna! (25.11.2009)