KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zprůjezdnění dálnice D 47 se sice blíží, hotová v termínu ale asi nebude

Zprůjezdnění dálnice D 47 se sice blíží, hotová v termínu ale asi nebude

Publikováno: 6.2.2008, Aktualizováno: 30.11.2008 10:08
Rubrika: Aktuality

S velkou slávou byla na začátku prosince 2007 otevřeno nových 17 kilometrů dálnice D 47 směřující z Ostravy do Bohumína. Poslední úsek vedoucí dál k hranici s Polskem už na tom ale tak slavně není, jak to vypadá, zřejmě nebude hotov včas a zatím končí v podstatě v polích pod nadjezdem železniční trati Ostrava – Bohumín.

V závěru loňského roku tak byl zprovozněn úsek dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína. Jde o sedmnáctikilometrovou část autostrády nesoucí zatím název D 47, jejíž součástí je také impozantní zavěšený most přes Koblovská jezera. Jeho dominantou je osmačtyřicet metrů vysoký pylon, viz snímek, a osmadvacet závěsů, které drží most asi deset metrů nad hladinou vody. Tato hotová část dálnice bude nyní čekat na napojení dalšího, téměř dvanáctikilometrového úseku do Klimkovic, jehož součástí je pak i jediný tunel na celé trase. Dílo by mělo být předáno letos na jaře.Touto tak sledovanou komunikací by měl být severovýchodní cíp republiky spojen na jedné straně s Prahou a na druhé přes Polsko s celou Evropou nejdříve ve druhé polovině roku 2009. Tento termín se však podle dobře informovaných zdrojů zřejmě podaří dodržet jen velmi těžko.
„V současné době probíhají výběrové řízení na zhotovitele stavby Bohumín - státní hranice. Předpokládaný termín podepsání smlouvy je přelom tohoto a příštího roku. Předpoklad zahájení stavby je v březnu 2008 a termín zprůjezdnění se bude dojednávat se zhotovitelem polského úseku dálnice A1“.
Do konce roku 2009 bude zprovozněn maximálně jeden pás úseku dálnice vedoucího od Bohumína k polské hranici. Jezdit se ale po něm možná bude prozatímně v obou směrech. Všechny čtyři pruhy se udělat určitě nestihnou. Ačkoliv je stavba moravskoslezské dálnice s polskou stranou opravdu koordinovaná, naši polští sousedé mají s výstavbou posledního úseku dálnice A1 ještě skluz. Jejich část silnice naváže na naši D47 nejdříve v půlce roku 2010, podotkl při otvírání ostravského úseku generální ředitel ŘSD Alfréd Brunclík. Podle dosavadních odhadů by měla celkově osmdesátikilometrová Via Moravica, jak je také dálnice D 47 nazývána, přijít na 57 miliard korun.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (40x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (40x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (34x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice