KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Zprovozňujeme nově rozšířený úsek silnice I/13 u Mostu

Zprovozňujeme nově rozšířený úsek silnice I/13 u Mostu

Publikováno: 9.11.2009, Aktualizováno: 23.11.2009 16:39
Rubrika: 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu další z klíčových úseků na silnici I/13 mezi Chomutovem a Mostem, který je součástí mezinárodního tahu E442. Úsek Komořany – Most délky 1,7 km prošel rozsáhlou rekonstrukcí a zkapacitněním na čtyřpruh. Hlavním důvodem stavby bylo rostoucí zatížení komunikace vlivem intenzivní nákladní dopravy. Průmysl je v této oblasti hlavním těžištěm ekonomiky, proto je potřeba vytvářet zde odpovídající podmínky v dopravě.

Silnice I/13 je nejdůležitější silniční spojnicí Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje. Důvodem jejího zkapacitnění na čtyřpruh na území Ústeckého kraje mezi Kláštercem nad Ohří a Teplicemi je její značné dopravní zatížení, zejména nákladní dopravou. „Realizace stavby Komořany – Most je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13, který zajišťuje spojení důležitých průmyslových center severozápadních Čech a měst Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

V současné době je čtyřpruhové uspořádání již vybudováno v úseku od Chomutova po Třebušice a od Mostu po Teplice. Zbývá proto dokončit dvě stavby ve zbývajícím úseku mezi Třebušicemi a Mostem. Vedle právě zprovozněného úseku I/13 Komořany – Most jde ještě o mimoúrovňovou křižovatku v Třebušicích, kde je právě realizována její rozhodující část – nový most přes železniční trať včetně křižovatky silnic I/13 a II/255.

 

V dosahu negativních účinků dopravy, jako jsou exhalace a hluk, se nevyskytují žádné chráněné objekty, které bylo nutné v průběhu rekonstrukce řešit. Plán organizace stavby byl veden tak, aby nedošlo k významnému omezení dopravy na stávajících komunikacích. Vybudování čtyřpruhové komunikace, namísto stávající dvoupruhové, přispívá značně ke zvýšení dopravní bezpečnosti a plynulosti provozu. Současně jsou zkapacitněním zrušena dva potenciálně kolizní (nehodové) body na úrovňových napojeních. Plynulost dopravy zároveň sníží negativní účinky dopravy na okolí, tedy hluk a exhalace.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ až do 85% způsobilých výdajů.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě
Název stavby: I/13 Komořany - Most
Místo stavby: Ústecký kraj
Cena stavby bez DPH: 178 310 460 Kč
Zahájení: 02/2008
Zprovoznění: 11/2009

 

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice