KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Železniční trať Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou

Železniční trať Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou

Publikováno: 12.12.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební v srpnu 2016 dokončilo svou první společnou stavbu „Trať 070 Praha – Turnov, úsek Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou a Zajištění stability náspu v km 75,000 – 75,450 trati Praha – Turnov“.

Stavba byla zahájena v září 2015 a ukončena v srpnu 2016. Celkový objem stavebních prací byl 265,9 milionů korun, z toho na železniční svršek připadlo 130,4 milionů korun.

Rekonstruovaná železniční trať o celkové délce 8,7 km je jednokolejná, neelektrifikovaná a byla vybudována v roce 1865. Době vzniku odpovídají i velmi stísněné prostorové poměry. Trať je vedena v klasickém odřezu – z jedné strany skalní masiv, z druhé násep. 

Modernizace železničního svršku, dokončená v dubnu 2016, spočívala v kompletní výměně kolejnic a pražců a pročištění kolejového lože strojní čističkou. Následně proběhla konečná úprava geometrické polohy koleje a bylo provedeno broušení kolejnic.

Práce byly zahájeny rozvozem kolejnic do tratě strojem pro stahování kolejnicových pasů EMD 80. Kolejnice byly následně pomocí dvoucestného bagru, vybaveného kleštěmi na kolejnice, přeloženy mimo kolejový rošt a připraveny pro budoucí vybudování kolejové drážky. Kolejovou drážku využíval pro pojíždění stroj PK 1-20 ES, který v soupravě s PK 150 rozvozil a v předepsaném rozdělení poukládal železniční pražce.

Na úpravu geometrické polohy koleje byla v soupravě se strojem SSP 110 pro úpravu štěrkového lože nasazena strojní podbíječka 09-2X Dynamic s integrovaným stabilizátorem, která je schopna dosáhnout pracovního výkonu až 1 400 m za hodinu.

Pročistění štěrkové lože bylo provedeno strojní čističkou RM 82-92.

Závěrečnou činností stavby bylo broušení kolejnic. Na úseku „Mladá Boleslav, hlavní nádraží – Mladá Boleslav, Debř“ o délce 4,7 km byla nasazena kolejová bruska Speno RR16-M10, vybavená 16 brusnými kotouči s pracovní rychlostí až 6 km/h. Šlo o vůbec první nasazení tohoto stroje v České republice.

Prakticky všechny objekty železničního svršku byly realizovány vlastními kapacitami, s výjimkou svařování, které bylo zajištěno subdodavatelsky. Na celé stavbě tak bylo možné vidět stroje a zařízení koncernu Swietelsky.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
První úsek stavby Zajištění stability náspuTraťová strojní podbíječka 09-2X DynamicZrekonstruovaný úsek u MichalovicKolejová bruska Speno RR 16 – M10Portálový jeřáb PK 1 – 20 ES pro pokládku pražců

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (55x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice