KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Závory zvýší bezpečnost přejezdu v Bezděčíně

Závory zvýší bezpečnost přejezdu v Bezděčíně

Publikováno: 4.12.2009
Rubrika: 2009

Železniční přejezd v Bezděčíně na Mladoboleslavsku v km 25,852 trati Nymburk–Rumburk v traťovém úseku Dobrovice–Mladá Boleslav je nově dovybaven závorami. Kromě nich bylo na přejezdu instalováno také nejmodernější světelné a zvukové zabezpečovací zařízení. Přejezd byl v minulosti nechvalně známý několika tragickými nehodami. Mechanická zábrana v podobě závor k eliminaci takových nehod významně přispěje, protože ji řidiči mohou jen těžko přehlédnout či nerespektovat. Investorem stavby „Rekonstrukce přejezdového zabezpečovacího zařízení na trati Nymburk–Rumburk“ je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), státní organizace. Rekonstrukci realizovala společnost AŽD Praha ve spolupráci se společností EPLcond.

Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek při dnešním slavnostním uvedení upraveného přejezdu do provozu řekl: „Zvyšování bezpečnosti na přejezdech je jednou z priorit SŽDC. Od roku 2004 je Státním fondem dopravní infrastruktury garantováno a každoročně investováno přibližně 150 milionů korun do rekonstrukcí a modernizací přejezdových zabezpečovacích zařízení na přejezdech nejfrekventovanějších pozemních komunikací. Další rekonstrukce zabezpečovacích zařízení na přejezdech, a v nejlepším případě výstavby mimoúrovňových křížení, realizujeme v rámci hlavních koridorových staveb.“

V Bezděčíně bylo původní přejezdové zabezpečovací zařízení bez závor nahrazeno novým přejezdovým zabezpečovacím zařízením typu PZZ-RE se čtyřbřevnovými závorami s automatickým ovládáním jízdou vlaků prostřednictvím počítačů náprav.

„Jedná se o velmi bezpečný a spolehlivý systém, který je automaticky ovládaný jízdou vlaku. Je možné jej navázat na všechny typy staničních i traťových zabezpečovacích zařízení, což je pro plynulý provoz velmi důležité,“ říká generální ředitel společnosti AŽD Praha Ing. Zdeněk Chrdle.

Kontroly stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení jsou umístěny v dopravní kanceláři železniční stanice Mladá Boleslav hlavní nádraží v nové ovládací a kontrolní desce přejezdů. Technologická část přejezdového zabezpečovacího zařízení PZZ-RE včetně výstroje počítačů náprav, diagnostiky, přenosového a sdělovacího zařízení je umístěna v novém reléovém domku u přejezdu. V rámci stavby byl položen závislostní kabel přejezdového zabezpečovacího zařízení do dopravní kanceláře železniční stanice Mladá Boleslav hl. n., kabely k jednotlivým výstražníkům a k počítacím bodům počítačů náprav. Součástí nového přejezdového zabezpečovacího zařízení je dálkově ovládaná zvuková signalizace pro nevidomé. Instalací nového zařízení včetně závor jsou nyní ze strany železniční infrastruktury vytvořeny maximální podmínky pro bezpečný železniční i silniční provoz.

Náklady na rekonstrukci přejezdu v Bezděčíně na trati Nymburk–Rumburk představují částku 10 498 528 Kč. Realizace proběhla v listopadu 2009.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (26x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice