KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zakládání    Založení násypů dálnice D8 na málo únosném podloží v prostoru plaviště Úžín

Založení násypů dálnice D8 na málo únosném podloží v prostoru plaviště Úžín

Publikováno: 26.5.2009, Aktualizováno: 21.3.2010 23:40
Rubrika: Zakládání

Autor ve svém článku představuje monitorovací systém při stavbě násypu dálnice D8 v km 83.780–84.100 vedeného přes málo únosné podloží v prostoru plaviště Úžín. Podrobněji se zabývá se zabývá predikcí chování tělesa dálničního násypu pomocí numerických modelů s využitím dat získaných při realizaci a měření pokusného násypu na téže lokalitě. Hodnoty předpovězené numerickým modelem průběžně aktualizovaným podle skutečného postupu prací jsou srovnány s výsledky měření monitorovacího systému.

Část trasy dálnice D8 v úseku mezi obcemi Trmice a Knínice u Ústí nad Labem přechází přes vnitřní výsypku lomu Antonín Zápotocký, jejíž mocnost dosahuje až 30 m. V části prostoru jsou výsypkové zeminy překryty vrstvou popílku, který byl do prostoru dopravován hydraulicky. V podloží se nacházejí jíly a jílovce uhelné serie Podkrušnohorské pánve.

Nepříznivé vlastnosti výsypek a relativně obtížná definovatelnost jejich pevnostních a deformačních parametrů vedly k tomu, že v místě dálničního tělesa byly nejprve realizovány dva pokusné zatěžovací násypy. Výsledky měření pokusných násypů byly zapracovány do projektové dokumentace dálničního násypu a byly sestaveny numerické modely kalibrované výsledky měření, které predikovaly vývoj deformací při vlastní realizaci dálničního násypu. Zároveň byl definován rozsah monitorovacího systému pro výstavbu dálničního násypu a stanoveny limity varovných stavů pro jednotlivé prvky monitorovacího systému pro zajištění bezpečné výstavby.

Celý článek, včetně všech grafů a fotografií naleznete ve formátu PDF ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Armovia – opěrné zdi z vyztužené zeminyArmovia – opěrné zdi z vyztužené zeminy (44x)
Technologie výstavby strmých násypů, opěrných zdí a mostních opěr z vyztužených zemin se rozšířila v polovině šedesátých...
Most přes Ropičanku a trať ČD – atypický tvar stojek (41x)
Most přes Ropičanku a trať ČD je jedním z nejzajímavějších mostních objektů zhotovených v rámci akce Silnice I/11 Český ...
První nasazení hydrofrézy BC 32 a nosiče MC 64 na hloubení rýh pro podzemní stěny v PrazePrvní nasazení hydrofrézy BC 32 a nosiče MC 64 na hloubení rýh pro podzemní stěny v Praze (29x)
Hydrofréza je moderní stroj na hloubení „milánských“ podzemních stěn, kde se vyžaduje vysoká přesnost. Stroj...

NEJlépe hodnocené související články

Unikátní estakáda Nového spojeníUnikátní estakáda Nového spojení (4 b.)
Nové spojení je dopravní liniovou stavbou umístěnou v intravilánu hlavního města Prahy a sloužící potřebám dálkové, přím...
Tunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tuneluTunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tunelu (3.3 b.)
Do stavby „Optimalizace trati státní hranice SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší“ spadá ...
„Očekáváme, že příští rok bude velmi komplikovaný,“„Očekáváme, že příští rok bude velmi komplikovaný,“ (3 b.)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Václav Hořejší, MBA, ředitel společnosti ARCADIS Geotechnika a. s....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice