KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zakládání    Založení násypů dálnice D8 na málo únosném podloží v prostoru plaviště Úžín

Založení násypů dálnice D8 na málo únosném podloží v prostoru plaviště Úžín

Publikováno: 26.5.2009, Aktualizováno: 21.3.2010 23:40
Rubrika: Zakládání

Autor ve svém článku představuje monitorovací systém při stavbě násypu dálnice D8 v km 83.780–84.100 vedeného přes málo únosné podloží v prostoru plaviště Úžín. Podrobněji se zabývá se zabývá predikcí chování tělesa dálničního násypu pomocí numerických modelů s využitím dat získaných při realizaci a měření pokusného násypu na téže lokalitě. Hodnoty předpovězené numerickým modelem průběžně aktualizovaným podle skutečného postupu prací jsou srovnány s výsledky měření monitorovacího systému.

Část trasy dálnice D8 v úseku mezi obcemi Trmice a Knínice u Ústí nad Labem přechází přes vnitřní výsypku lomu Antonín Zápotocký, jejíž mocnost dosahuje až 30 m. V části prostoru jsou výsypkové zeminy překryty vrstvou popílku, který byl do prostoru dopravován hydraulicky. V podloží se nacházejí jíly a jílovce uhelné serie Podkrušnohorské pánve.

Nepříznivé vlastnosti výsypek a relativně obtížná definovatelnost jejich pevnostních a deformačních parametrů vedly k tomu, že v místě dálničního tělesa byly nejprve realizovány dva pokusné zatěžovací násypy. Výsledky měření pokusných násypů byly zapracovány do projektové dokumentace dálničního násypu a byly sestaveny numerické modely kalibrované výsledky měření, které predikovaly vývoj deformací při vlastní realizaci dálničního násypu. Zároveň byl definován rozsah monitorovacího systému pro výstavbu dálničního násypu a stanoveny limity varovných stavů pro jednotlivé prvky monitorovacího systému pro zajištění bezpečné výstavby.

Celý článek, včetně všech grafů a fotografií naleznete ve formátu PDF ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

První nasazení hydrofrézy BC 32 a nosiče MC 64 na hloubení rýh pro podzemní stěny v PrazePrvní nasazení hydrofrézy BC 32 a nosiče MC 64 na hloubení rýh pro podzemní stěny v Praze (38x)
Hydrofréza je moderní stroj na hloubení „milánských“ podzemních stěn, kde se vyžaduje vysoká přesnost. Stroj...
Složité základové poměry mostní estakády v Třanovicích (35x)
Mostní objekt, údolní estakáda (součást R48), převádí směrově rozdělenou čtyřpruhovou rychlostní komunikaci přes široké ...
Tunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tuneluTunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tunelu (33x)
Do stavby „Optimalizace trati státní hranice SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší“ spadá ...

NEJlépe hodnocené související články

Unikátní estakáda Nového spojeníUnikátní estakáda Nového spojení (4 b.)
Nové spojení je dopravní liniovou stavbou umístěnou v intravilánu hlavního města Prahy a sloužící potřebám dálkové, přím...
Tunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tuneluTunel Jablunkov – zhodnocení geotechnických rizik přestavby železničního tunelu (3.3 b.)
Do stavby „Optimalizace trati státní hranice SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší“ spadá ...
„Očekáváme, že příští rok bude velmi komplikovaný,“„Očekáváme, že příští rok bude velmi komplikovaný,“ (3 b.)
sdělil v rozhovoru pro časopis SILNICE ŽELEZNICE Ing. Václav Hořejší, MBA, ředitel společnosti ARCADIS Geotechnika a. s....

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice