KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Zálivkové a sanační hmoty na bázi epoxidu. Značka PCI se uplatňuje na poli fixace a kotvení v mostních tělesech

Zálivkové a sanační hmoty na bázi epoxidu. Značka PCI se uplatňuje na poli fixace a kotvení v mostních tělesech

Publikováno: 1.3.2016
Rubrika: Zajímavosti

Každý systém, který řeší realizace a opravy mostních konstrukcí, by měl být doplněn hmotami, jež zajistí pevné a zároveň nadstandardně odolné spojení různých prvků. Nejde jen o zajištění uložení, ale také o odolnost a výslednou pevnost materiálu v extrémně náročných podmínkách.

Ukládání mostních ložisek a přesné spojení patří k prubířským kamenům a též na tomto poli může značka PCI poskytnout komfortní řešení v několika variantách. Pro přesné uložení a zároveň jistotu, že výsledné parametry vrstvy fixující ložiska budou odpovídat zadaným charakteristikám, nabízí značka PCI materiál, který již ve svém technologickém návrhu zohledňuje právě náročnost tohoto konstrukčního prvku. Jedná se o 3komponentní směs dodávanou se speciálním plnivem pod názvem PCI Repaflow® EP Plus. Hmota je dimenzována na spojení nejen konstrukce beton-beton, jako ostatní hmoty, ale také ke spojení beton-kov, což zaručuje silové spojení právě v uvedeném místě. Epoxidová složka zajišťuje materiálu dostatečnou chemickou odolnost, vzhledem k použití v prostředí, kde působí zejména vlhkost a voda sycená rozmrazovacími solemi. Plnivo pak plní funkci pevnostní, přičemž základní poměr míchání (60 litrů na sadu) je možné, při zachování dostatečných parametrů k danému účelu upravit tak, aby při aplikaci bylo možné zalévat tekutější směs, a aplikátor měl jistotu zatečení do všech míst fixovaného spojení.

Výše zmíněný materiál zaručuje jistotu jednolité směsi a pevnost spojení. V některých případech je ale nutné – vzhledem k aplikačním podmínkám – vytvářet si směs na místě stavby a také variovat výsledné charakteristiky ložné vrstvy. K tomuto účelu je k dispozici univerzální epoxidová směs pod názvem PCI Bauharz. Její škála použití se pohybuje od základního penetračního nátěru přes opravné vrstvy s plnivem a drenážní vrstvy až právě k použití, jako tzv. „plastmalty“, což je varianta zajišťující možnost na místě vytvořit kombinací plniva materiál, vyhovující přesně potřebám na stavbě. Základní podmínkou je použití kvalitního sušeného plniva a stanovení odpovídajícího poměru míchání – k tomu je ale aplikátorům k dispozici technický servis výrobce, prostřednictvím kterého je možné na každé stavbě směs připravit a naladit podle požadavku.

Systém speciálních hmot nabízí také další varianty, které pomáhají vyřešit detaily, případně problémy na mostních konstrukcích.

PCI Apogel® Extrémně nízkoviskozní směsi sloužící k zalévání trhlin na mostních konstrukcích
PCI Repafast® APS 40 Speciální hmota k opravám pojížděných ploch na bázi akrylátových polymerů použitelná do –25 °C
PCI Barrafix® 920 Chemická kotva na bázi PMMA použitelná do –20 °C
PCI Apokor® CR Speciální epoxy-polyuretanový ochranný nátěr


Více informací k uvedeným technologiím naleznete na www.pci-cz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (91x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice