KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Aktivní inhibitor výztuže PCI Silconal® CP

Aktivní inhibitor výztuže PCI Silconal® CP

Publikováno: 30.5.2016
Rubrika: Zajímavosti

Minule jsme představili kompletní portfolio materiálů řady PCI Silconal, v dnešním článku bychom chtěli přiblížit jednu ze specifických oblastí možného použití a to aktivní inhibitor koroze výztuže PCI Silconal® CP.

U většiny nových monolitických konstrukcí se ochrana vůči vnějším vlivům řeší pouze tloušťkou ochranné vrstvy výztuže a kvalitou betonu. Tyto konstrukce jsou navrhovány i do agresivního prostředí. Běžná hloubka karbonatace nechráněného betonu po 5 letech je ca 5 mm. Z uvedeného vyplývá, že nízké krytí výztuže má zásadní vliv na životnost konstrukce a je proto nutné řešit jej ochrannou vrstvou zásadně snižující prostupnost souvrství pro CO2 a tím zpomalením karbonatace betonu.

Pro tyto ochranné systémy platí, že hodnota odporu vůči difúzi CO2:

  • Sd CO2 = min. 50 m a zároveň
  • Sd H2O = max. 4 m

Ovšem při nízkém krytí výztuže musí být tyto hodnoty násobně překročeny, aby byla karbonatace betonu minimalizována a tím dodržena požadovaná životnost konstrukcí v řádech desítek let, nehledě na to, že vždy jde ruku v ruce s nutnou sanací konstrukce. Jedná se o tzv. karbonatační membrány, které zajistí, že nová konstrukce je jištěna proti průniku CO2 a působení vody. Co však dělat v případě, že nová konstrukce je korozí již napadena a díky nízkému krytí se nejen funkčně ale i opticky projevuje. Zde, kromě výše zmíněných alternativ komplexní obnovy a následnou ochrannou vrstvou přichází ke slovu materiály a systémy, jež razantně přeruší tok elektrolytického proudu a přeruší tak korozivní cyklus probíhající mezi různými betonovými směsmi (tzv. efekt kruhové anody).

Jedním z takových sofistikovaných řešení je PCI Silconal® CP, což je nízkoviskózní jednosložkový inhibitor koroze nové generace. Jde o okamžitě použitelnou, čirou tekutinu, kombinující vysoce penetrační schopnost silanové složky s organofunkčním inhibitorem koroze, zabraňujícím pronikání chloridových iontů. Funguje na molekulární bázi efektivní makroinhibice (mezi výztužnými prvky) i mikroinhibice (v jednotlivých výztužných prvcích).

Inhibitor koroze PCI Silconal® CP se nanáší nástřikem přímo na povrch železobetonových konstrukcí. Je vhodný a použitelný pro staveništní a prefabrikované betony, pro prvky vyztužené všemi běžnými druhy výztuže (klasická, předpínaná) a je zvláště vhodný pro mostní objekty (mostovky, pilíře a sloupy, trámy), nadzemní parkoviště a garáže, fasády, balkóny, lodžie, objekty a konstrukce v přímořských oblastech a v kontaktu s mořskou vodou.

  • Účinkuje i na zkorodované oceli
  • Funkční i v prostředí s vysokou vlhkostí
  • Není limitován obsahem chloridových iontů
  • Chemicky zakotven k podkladu, nevymývá se deštěm či ponorem ve vodě
  • Zabraňuje následnému vnikání vody a chloridů
  • Laboratorní i staveništní potvrzení účinnosti a funkčnosti
    • I na trhlinami poškozeném betonu
  • Snižuje náklady na opakované sanace
    • Návratnost do 3 let!

Inhibitor koroze PCI Silconal® CP lze samozřejmě také využít jako hospodárné a cenově přijatelné preventivní opatření proti korozi výztužných prvků zejména u staveb s extrémním provozním zatížením chloridy, jeho aplikace vždy závisí na stupni předvídavosti a ekonomické gramotnosti zadavatele.

PCI Silconal® 303

• Základní hydrofobní impregnace na bázi silanu (20% konc.)
• Na nasákavý beton, ekonomické řešení

PCI Silconal® 328

• Koncentrovaná hydrofobní impregnace na bázi silanu (100% konc.)
• Vysoká penetrační schopnost – obzvlášť vhodná na vysoce kvalitní (málo nasákavé) a extrémně exponované betony

PCI Silconal® 329

• Krémová hydrofobní impregnace na bázi silanu (70% konc.)
• Obzvlášť vhodná na podhledy z vysoce kvalitních (málo nasákavých) a extrémně exponovaných betonů

PCI Silconal® CP

• Nízkoviskózní inhibitor koroze s hydrofobním účinkem na bázi silanu. Preventivní ochrana proti korozi výztužných prvků železobetonových konstrukcí.
• Omezení již probíhající koroze výztužných prvků ve zkarbonatovaném betonu (účinnost > 90 %)

PCI Silconal® W

• Ochranná hydrofobní impregnace na bázi silanu / siloxanu
• Na mostní konstrukce a opěrné zdi z přírodního kamene (žula, pískovec apod.)

PCI Silconal® AG

• Transparentní antigrafitti nátěr na voskové bázi
• Na beton, přírodní kámen, cihly, omítky a nátěry

Více informací k uvedeným technologiím na www.pci‑cz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (112x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice