KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Zakázková výroba železniční techniky vyžaduje speciální přístup i způsoby financování

Zakázková výroba železniční techniky vyžaduje speciální přístup i způsoby financování

Publikováno: 15.2.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Za posledních 10 let se společnost ČSOB Leasing stala jedním z leaderů ve financování železniční techniky na českém trhu. Mimo jiné také proto, že v této oblasti dokážeme nabízet specifická řešení. Financujeme především trakční vozidla (lokomotivy) a vagony, v menší míře pak speciální stroje pro konstrukci a údržbu železničních tratí a další pomocné vybavení. Mezi naše zákazníky patří firmy ze státního i privátního sektoru, z oblasti osobní nebo nákladní přepravy.

Specifikum železniční techniky je výroba na zakázku a poměrně dlouhé dodací lhůty od výrobců. Díky tomu je velmi obvyklé, že zákazníci pořizují repasované vozy. Ty v mnoha případech prošly tak důkladnou generální opravou a modernizací všech prvků, že se v podstatě jedná o nové stroje, splňující aktuální technické i bezpečnostní standardy. A to i přesto, že se jejich „rodný list“ může datovat i do 70. let minulého století. Výhodou takovéto investice je kratší doba dodání a výrazně nižší cena oproti novým vozům.

FINANCOVÁNÍ PŘIZPŮSOBENÉ EKONOMICKÉ ŽIVOTNOSTI TECHNOLOGIÍ
Každý model financování od ČSOB Leasing je strukturovaný na míru – ať už produktem, délkou nebo charakterem splácení. Naši klienti v největší míře využívají finanční leasing s dobou trvání smlouvy na 10 let. U železniční techniky, kdy je ekonomická životnost technologií plánovaná na desetiletí (jedná se o 3. odpisovou skupinu), pro nás není problém poskytnout takto dlouho dobu financování. Vzhledem k vysokým objemům, které se váží na tyto investice, odpovídá cenová politika trendu, který dnes poskytují bankovní domy. Nejvíce preferovaná je fixní úroková sazba na celou dobu financování.

Poslední dobou zaznamenáváme zvýšenou poptávku po operativním leasingu dle pravidel IFRS, který za určitých podmínek také poskytujeme. Ostatně i naše největší flotila nákladních vagonů je financována právě tímto způsobem.

SPLÁTKY NASTAVENÉ PODLE AKTUÁLNÍ POTŘEBY KLIENTA
V rámci režimu splácení se u finančního leasingu i úvěrů snažíme v co největší míře vyhovět potřebám klienta. Nejčastější mezi ně patří mimořádné splátky, vyplývající z úhrad zakázek od konečných odběratelů a sezonnosti nebo poslední navýšená splátka. Samozřejmostí je dojednání speciálních podmínek havarijního pojištění vozů, které je zpravidla součástí splátek.

Doba schválení financování investice se odvíjí od požadovaného objemu a složitosti struktury transakce. Nicméně naší prvořadou snahou je klientovi sdělit výsledek a předložit závaznou nabídku v co nejkratší době. Mohu říci, že ani u těch nejsložitějších konstrukcí nepřesáhla délka schvalovacího procesu do finálního rozhodnutí dobu 2 – 4 týdnů od obdržení všech potřebných podkladů od klienta.


ČSOB Leasing, a. s., je 100% dceřinou společností Československé obchodní banky, a. s., členem skupiny ČSOB a významné nadnárodní skupiny KBC. Prostřednictvím sítě vlastních poboček poskytuje finanční služby podnikatelům i soukromým osobám, v oblasti financování osobních, užitkových a nákladních automobilů, strojů, zařízení, technologií, investičních celků a výpočetní techniky. Produkty zákazníkům je společnost schopna podle preferencí zákazníka nabídnout nejen prostřednictvím vlastní distribuční sítě (osobní přístup v každém regionu ČR) či rozsáhlé distribuční sítě ČSOB, ale přímo v místě prodeje u spolupracujících dodavatelů movitého majetku. ČSOB Leasing poskytuje financování pořízení či užívání produktivního (odepisovatelného) majetku. ČSOB Leasing je držitelem certifikátu jakosti podle normy ISO 9001:2008.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Daniel HornofČSOB Leasing nabízí financování železniční techniky ušité zákazníkovi na míru

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (94x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Nová podbíječka Unimat ve stáji SkanskaNová podbíječka Unimat ve stáji Skanska (48x)
Skanska rozšířila své portfolio kolejové mechanizace o nejmodernější typ podbíječky od firmy Plasser & Theurer....
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (47x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice