KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011

Publikováno: 23.12.2011
Rubrika: Stavební stroje

Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně jde o použití zvedací a vysouvací techniky na Mostě přes rybník Koberný, na Trojském mostě v Praze, dále na mostě v Neznašově, v Doubravách a v rakouském Ybbsu.

KOBERNÝ
V letošním roce jsme úspěšně dokončili zvedání a spouštění betonážních vozíků (ULMA Construcción) na Mostě přes rybník Koberný na D3. Zvedání podlah betonážních vozíků jsme prováděli od roku 2009 pro Metrostav a. s. Po vybetonování zárodku na pilířích a montáži horní části dvojice vozíků jsme pomocí hydrauliky zvedali podlahu o hmotnosti 37 tun. Po dokončení betonáže mostního pole pak byly podlahy spouštěny na hladinu rybníka na připravený ponton. Celkem se jednalo o 10 zvedání a 10 spouštění. Ke zvedání a spouštění byla použita hydraulika naší vlastní konstrukce. Hydraulický agregát o výkonu 7,5 kW dodával tlak čtyřem zdvihacím jednotkám o jmenovité síle 15 tun a zdvihu 500 mm. Zdvih všech jednotek je synchronizován hydraulicky s přesností ± 10 %, není proto potřeba instalovat další snímače. Jednotky umožňují plynulý průchod tyče včetně spojky. Dosahovaná rychlost zvedání a spouštění byla 10 m/h.

TROJSKÝ MOST
Pro stavbu Trojského mostu jsme spolupracovali s Metrostavem a. s. při návrhu technologie výsunu a dodávali jsme techniku pro výsun mostu. Most se vysouval o 192 m, bylo provedeno 13 výsunů po 16 metrech. Vysouvanou konstrukci tvořila provizorní příhradová konstrukce, na kterou byly zavěšeny prefabrikované železobetonové příčníky. Na konci výsunu dosáhla hmotnost konstrukce 3 700 tun. Pro výsun bylo použito maximálně osm dutých lisů F.P.T. o celkové kapacitě 480 tun a zdvihu 260 mm. Použit byl hydraulický agregát o výkonu 4,4 kW a rychlost výsunu byla 1,7 až 6 m/h. První výsun zahájil Metrostav 15. března a poslední dosunutí proběhlo 10. června tohoto roku.

Našich zkušeností se zvedáním konstrukcí na tyčích využívá Metrostav i při zvedání a spouštění bednicích stolů (Doka) pro betonáž mostovky. Pro zvedání stolů jsme navrhli ve spolupráci s Dokou posuvné plošiny, které jsou přes námi dodané přípravky posouvány po železobetonových příčnících mostu. Hmotnost plošin je cca 10 tun, hmotnost stolů je do pěti tun. Zvedání na tyčích bylo zvoleno s ohledem na bezpečnost, kdy při dokončení zdvihu je třeba, aby přímo ze stolů pracovníci Metrostavu namontovali do příčníků konzole pro uchycení stolů. Pro zvedání je použit obdobný systém zvedacích jednotek jako na Mostě přes rybník Koberný. Většina zvedání se provádí z lodi, stejně tak i spouštění. Rychlost zvedání přes 10 m/h (máme připravené upravené zdvihací jednotky pro rychlost až 20 m/h) umožňuje v jednom dni zvedat až pět stolů. Plošiny mají délku přes čtyři příčníky a jsou rozdělené v příčném řezu pro střed a kraje mostu. Po vyzvednutí devíti stolů jsou plošiny hydraulicky posunuty do následující pozice.

NEZNAŠOV
Využití zvedání nebo spouštění konstrukcí na tyčích je stále častější. Předpínací tyče v kombinaci s hydraulikou umožňují relativně snadné a levné řešení spouštění těžkých konstrukcí, jako třeba mostních skruží, v porovnání s nasazením těžkých jeřábů. Pro Eurovii a. s. jsme provedli spuštění betonážní skruže (Peri) na mostě Neznašov. Dva díly skruže o hmotnosti cca 80 tun byly postupně spuštěny rychlostí 3 m/h. Díly skruže byly postupně zavěšeny na osm závěsů a pro spouštění byly použity zdvihací jednotky o kapacitě 15 tun na každém závěsu.

DOUBRAVY
Velice často využíváme tyče i při zvedání mostních konstrukcí nad vodním tokem. Hlavní výhoda této technologie je, že není třeba zasahovat do vodního toku, zpevňovat dno a dělat další úpravy nutné pro montáž spodní skruže. Navíc u řady menších mostů není možné s ohledem na nízkou světlou výšku mostu použít standardní stavební mechanizaci. Pro společnost SMO a. s., jsme zvedali most v obci Doubravy o 0,8 m z důvodu zvýšení opěr mostu. Hmotnost mostu byla 65 tun a pro zvedání byly použity standardní duté válce 30 tun.

YBS
Na konci léta jsme společnosti MCE Slaný s. r. o. asistovali při spouštění dvojice ocelových trámů o délce 120 m v Rakousku na A1 u města Ybbs po výsunu. Každý z trámů byl o hmotnosti 270 tun a pro spouštění byly použity duté válce 4 × 100 tun. U prvního trámu bylo třeba provést příčný zásun o 2,7 m do pozice. Technologii pro zásun i dodání techniky provedla naše společnost, stejně tak jako konečnou rektifikaci obou trámů mostu s přesností milimetrů. Pro příčný zásun jsme použili opět tyče v kombinaci s dutými lisy 30 tun na celkem čtyřech drahách (MCE). Pro přesnou rektifikaci používáme standardně naše přípravky.

Interesting Application of Lifting and Launching of Structures on Rods in 2011
The article discusses the projects of company MTEK, s. r. o., both in the Czech Republic and abroad. Specifically, it focuses on the use of lifting and launching technologies in Most over the pond Koberný, Trojský most in Prague, also on the bridge in Neznašov, in Doubravy and in Austrian Ybbs.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011

Re: autor článku užívá titul neoprávněně
Dobrý den, autor článku titul neuváděl, došlo k chybě ze strany naší administrace. Tímto se velice omlouváme. Administrátor  ...
Re: autor článku užívá titul neoprávněně
Opravdu autor článku nemá vzdělání na titul Ing. Při naší spolupráci jsem na tuto skutečnost z jeho strany pokaždé důrazně upozorněn. Někteří novináři asi raději titulují...
autor článku užívá titul neoprávněně
Dobrý den, pokud vím, tak autor článku neukončil úspěšně žádnou vysokou školu, na které  mohl získat titul Ing. vejrazka@roboticka.cz    ...
počet příspěvků: 3 | poslední příspěvek: 20.10.2015 09:15vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Spouštění 37 tun těžké podlahy betonážního vozíku na ponton (Most přes rybník Koberný)Předposlední výsun Trojského mostu. Pohled z výrobnySoustava osmi tyčí Dywidag WR 32 při výsunu Trojského mostuBednicí stůl Doka při zvedání z lodi (Trojský most)Pohled na prvních 18 zvednutých stolů Doka (Trojský most)Sestava čtyř zdvihacích jednotek 15 tun s agregátem (Neznašov)Výhodné zvedání nosné konstrukce mostu na tyčích (Doubravy)Pohled na první spuštěný ocelový trám před jeho příčným zásunem (Rakousko, Ybbs)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (150x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (96x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
S novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálůS novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů (91x)
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výroby silniční techniky. Velká...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice