KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zahajujeme výstavbu dalšího čtyřpruhového úseku ve směru na Jižní Čechy

Zahajujeme výstavbu dalšího čtyřpruhového úseku ve směru na Jižní Čechy

Publikováno: 22.4.2008, Aktualizováno: 9.12.2008 10:36
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR 22. dubna 2008 zahajilo stavbu další části rychlostní silnice R4 ve směru z Prahy na křižovatku Nová Hospoda u Písku. V následujících dvou letech bude probíhat výstavba čtyřpruhového úseku R4 z Mirotic do Třebkova v délce téměř šesti kilometrů a ceně 944 miliónů korun.

Rychlostní silnice R4 je ve své první části až do Třebkova významnou spojnicí nejen mezi Prahou a Strakonicemi, ale i Českými Budějovicemi. Právě u Třebkova protíná rychlostní silnici R4 komunikaci I/20, která od tohoto místa pokračuje dále do Českých Budějovic a je řidiči velmi často využívána.

Úsek silnice R4 z Mirotic do Třebkova je součástí souboru staveb doplňující rychlostní silnici R4 na křižovatku I/20 u Nové Hospody a pokračující silnicí I/4 přes Strakonice a Vimperk až na hranici s Německem.

Předmětem stavby je silnice R4 v úseku od křižovatky u obce Radobytce, kde navazuje na obchvat Mirotic, k osadě Třebkov, kde navazuje na stavbu R4 – křižovatka I/20 Nová Hospoda. Délka řešeného úseku je 5.880 m. „Součástí stavby je také napojení souběžné silnice II/604, která vznikne z původní silnice I/4 jako doprovodná komunikace k rychlostní silnici, přeložky silnic III/121 14 směrem na Čížovou, III/00 424 směrem na Podolí a III/121 15 na Přeštice a účelové komunikace,“ popisuje celkové řešení výstavby generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Součástí stavby je celkem pět silničních mostů, podchod pro pěší v obci Radobytce a související přeložky inženýrských sítí.

Vedle lepšího spojení mezi Prahou, Strakonicemi a Českými Budějovicemi stavba nové čtyřpruhové komunikace umožní oddělení dálkové a místní obslužné dopravy. Dojde tím nejen ke zvýšení cestovní rychlosti, ale také ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Předpokládá se také celá řada přínosů v oblasti životního prostředí. Komunikace bude řešena s maximální šetrností v souvislosti s ekologickými parametry, zprovoznění stavby plánujeme v polovině roku 2010,“ doplňuje Alfred Brunclík.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (40x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (34x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice