KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Začala stavba obchvatu Jablunkova

Začala stavba obchvatu Jablunkova

Publikováno: 6.5.2006, Aktualizováno: 19.11.2009 09:48
Rubrika: Aktuality

Stavba obchvatu Jablunkova byla zahájena 11. dubna poklepem základního kamene. O zdar díla se tak symbolicky postarali např. ministr dopravy Milan Šimonovský, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr a ředitelka ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic Alena Morysová. Stavba je součástí tzv. Slezského kříže, který propojuje sever Moravy a Slezsko se Slovenskem, a přitom navazuje na D47 i D1. Vědom si důležitosti této komunikace, slíbil ředitel firmy ALPINE stavební společnost CZ Peter Russegger dodržení termínu jejího zprovoznění v listopadu 2008, resp. úplného dokončení v dubnu následujícího roku.

Obchvat začíná na okraji obce Hrádek ve Slezsku v navržené kategorii S 11,5/100 (80) jako poloviny uvažovaného budoucího děleného čtyřpruhu kategorie R22,5/80–100. Jeho dokončením se Návsí i samotnému Jablunkovu uleví od intenzivní dopravy. Trasa bude ukončena napojením na obchvat Mostů u Jablunkova. Území, kterým silnice povede, je značně členité, s výraznými tektonickými lomy, erozními rýhami a místním sesuvným územím. Členitost území a požadované technické parametry budou vyžadovat až 5 m hluboké zářezy na hlavní trase, násypy výšky max. 14 m a dvě mimoúrovňová křížení.
Nejzajímavější a nejnáročnější práce realizující sdružení firem ALPINE stavební společnost CZ a ALPINE Mayreder stavební společnost čekají na deseti mostech a údolní estakádě v Lomné. Toto přemostění lze považovat za architektonicky exponovaný objekt; je navrženo s osmi mostními otvory s výškou až 23 m nad terénem. Nosná konstrukce je řešena jako nedělená pro tři, resp. čtyři jízdní pruhy. Ze statického hlediska půjde o spojitý nosník o osmi polích o celkové délce 432 m. Nosná konstrukce je navržena jako spřažená ocelobetonová. Hlavní ocelový nosník truhlíkového průřezu se dvěma stěnami je spřažen s monolitickou železobetonovou deskou mostovky. Její konzolové části jsou podepřeny ocelovými vzpěrami uzavřeného průřezu, které tvoří šikmou příhradovou stěnu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice