KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Hranice si oddechnou – další část D47 se otevřela

Hranice si oddechnou – další část D47 se otevřela

Publikováno: 25.11.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:13
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Stavba s několika unikáty – tak se dá popsat čerstvě otevřený úsek dálnice D47 mezi Lipníkem a Bělotrnem. Jde o první dálnici v zemi, která je budovaná jako šestipruhová, součástí stavby je mimo jiné převedení potoka nad dálnicí a neméně unikátní je poslání tohoto úseku: spojí totiž čtyři významné dopravní tahy. Stavbu za 7 miliard korun dokončilo sdružení vedené Skanska DS za necelé čtyři roky. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Hranice si oddechnou – další část D47 se otevřela

„Celý úsek šestipruhové dálnice odvede tranzitní dopravu z přetížených Hranic, oddychnou si i obce Drahouše a Slavíč. Pro ochranu okolních obcí jsme postavili šest a půl kilometru protihlukových stěn,“ říká manažer projektu Aleš Novák ze Skanska DS. Stavbaři také podél trasy vysázeli několik tisíc nových stromů, téměř celý úsek dálnice bude z bezpečnostních důvodů také oplocen.

Projekt v celkové délce 15,6 km začíná na sever od Lipníku nad Bečvou, pokračuje mezi obcemi Milenov a Hrabůvka, severně míjí město Hranice a napojuje se na obchvat Bělotína. V budoucnu se tak stane tento úsek spojnicí jihu (dálnice D1 z Kroměříže) západu (rychlostní silnice R35 z Olomouce) severu (dálnice D47 do Ostravy) a východu (rychlostní silnice R48 do Českého Těšína). Právě plánované křížení silně zatížených dopravních směrů je důvodem budování tohoto úseku už od začátku jako šestipruhového, ve standardu D34/120. Stavba je tak v tomto směru českým unikátem, protože všechny ostatní šestipruhové úseky na české dálniční síti vznikly až následným rozšiřováním.

Na trase vzniká 25 mostů, tři dálniční mimoúrovňové křižovatky (Lipník nad Bečvou, Hranice a Bělotín) a zhruba 2,5 km dlouhý přivaděč Bělotín, kterým je D47 napojena na rychlostní silnici R48 do Českého Těšína. Nejvýznamnějšími inženýrskými objekty jsou dvě mostní estakády.

Unikátem stavby je také 100 metrů dlouhý zahloubený přesypaný dálniční podjezd u obce Hrabůvka, který převádí přes dálnici kromě silnice III. třídy a inženýrských sítí i Uhřínovský potok. Ten tak vlastně teče nad dálnicí.

Hranicemi na Moravě projíždělo podle sčítání v roce 2005 34 tisíc aut denně, od té doby se zátěž pravidelně zvyšovala. Zprovoznění úseku dálnice D47 by mělo z města odvést především tranzitní dopravu a lze předpokládat, že se intenzita dopravy na současném průtahu městem sníží i o více než polovinu.

Základní údaje
Název projektu Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín
Investor Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo Olomoucký kraj
Zhotovitel Sdružení D4704, vedoucí Skanska DS, člen Strabag
Projektant SHB
Doba výstavby listopad 2004 (zahájení přípravných prací) – listopad 2008
Cena projektu 7,01 miliardy korun bez DPH
Délka úseku 15.588 m
Délka protihlukových stěn 6.728 m
Délka mostů 1.360 m

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Nově otevřený úsek D47 - Hranice - BělotínD47 - mimoúrovňová křižovatka Lipník II

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (47x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice