KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Za Plzní začne největší stavba železničního koridoru Praha - Cheb

Za Plzní začne největší stavba železničního koridoru Praha - Cheb

Publikováno: 7.3.2012, Aktualizováno: 13.3.2012 09:56
Rubrika: 2012

Dosud největší stavba na III. tranzitním železničním koridoru z Prahy do Chebu, tedy úsek z Rokycan do Plzně, začne v létě. Jde o tříletou stavbu za 7,5 miliardy korun, jejíž dodavatel by měl být znám v červnu. Od loňska je hotová západní větev koridoru mezi Plzní a Chebem, počátkem léta má skončit stavba Beroun - Zbiroh, koncem roku úsek ze Zbiroha do Rokycan, řekl ČTK Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), investora koridoru.
 

"Úsek Rokycany - Plzeň hodnotíme jako správce železniční infrastruktury v ČR jako zakázku desetiletí. V rámci operačního programu Doprava jde o největší investiční zakázku financovanou EU zhruba z 85 procent," dodal. Asi polovinu nákladů na trať, po níž budou vlaky jezdit rychlostí 160 km za hodinu, spolkne nejdelší český železniční tunel z Kyšic za plzeňský vrch Chlum, který bude měřit přes čtyři kilometry.

Zadávací dokumentaci na část z Rokycan do Plzně si už vyzvedlo téměř 20 firem, nabídky mohou dávat do poloviny května. Poté se sejde komise zástupců investora, SFDI, ministerstva dopravy a právníka, která vybere nejlepší nabídku. "Pokud nedojde k odvolání, začne dodavatel pracovat v červenci nebo v srpnu," uvedl Halla.

Hraniční cena zakázky je 7,5 miliardy korun. "Ale předpokládáme výrazné snížení ceny formou veřejné soutěže, podobně jako u tento týden zahajované stavby Průjezd železničním uzlem Plzeň, kde původní náklady byly kolem 1,5 miliardy. Soutěží se snížily na 943 milionů Kč," řekl.

Dokončení koridoru se plánuje na rok 2018. "Pokračují přípravné práce na rekonstrukci tratě přes Rudnou u Prahy, která bude sloužit jako objížďka při optimalizaci úseku mezi Smíchovem a Berounem, jenž jsme rozdělili do tří částí," vysvětil Halla. Od příštího roku začnou modernizace úseků z Prahy-Smíchova do Černošic a z Karlštejna do Berouna. "U třetí části si ale netroufáme odhadnout, kdy začne její realizace, protože vede chráněným krajinným územím a hustou zástavbou a předpokládáme v rámci územního a stavebního řízení velké komplikace," dodal.

Pro III. koridor jsou podle Hally ještě stěžejní dvě stavby v Plzni, které chce SŽDC zahájit na podzim roku 2013. "Jde o rekonstrukci pražského zhlaví u hlavního nádraží v Plzni a rekonstrukci západního zhlaví," uvedl. Obojí lze dodělat až po dokončení nyní zahájené přestavby průjezdu Plzní. SŽDC do září 2013 prodlouží podchody, protože prostor před nádražím pak bude uzavřen a poslouží jako staveniště.

Třetí železniční koridor má spojit Německo přes Plzeň, Prahu, Olomouc a Ostravu se Slovenskem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice