KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Významný traťový úsek v Praze projde náročnou rekonstrukcí

Významný traťový úsek v Praze projde náročnou rekonstrukcí

Publikováno: 2.10.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:57
Rubrika: Aktuality

Pohodlnější a bezpečnější bude cestování mezi železničními stanicemi Praha – Libeň a Praha – Běchovice, a to díky náročné modernizaci, kterou tento důležitý úsek projde. Významnou zakázku v hodnotě přesahující dvě miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS v období od září 2006 do září 2009. Objednatelem projektu je Správa železniční dopravní cesty a Stavební správa Praha, přičemž finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).

„Tato stavba je součástí průjezdu železničním uzlem Praha a přímo navazuje na unikátní projekt vznikající v Praze – Nové spojení. Železnice v Praze se pak zařadí mezi městskou hromadnou dopravu, zvýší se její bezpečnost a rychlost, tudíž i pohodlí pro cestující,“ říká Vladimír Zajíc, ředitel stavby ze společnosti Skanska ŽS.

Po dokončení rekonstrukce trati z pražské Libně do Běchovic v celkové délce 8,76 kilometru budou vlakové soupravy v tomto úseku moci projíždět rychlostí až 160 km/h. Zvýší se rovněž kapacita trati, a to především dostavbou třetí koleje.

Stavební práce budou probíhat postupně po dílčích částech. Na celém úseku bude zcela vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty. Rekonstrukcí projdou železniční stanice Praha Běchovice, Praha Libeň a zastávky Praha Dolní Počernice a Praha Kyje. Vybudovány budou rovněž protihlukové stěny a počítá se také s individuálními protihlukovými opatřeními.

Modernizaci traťového úseku Praha – Libeň až Praha – Běchovice provede Sdružení „Skanska – SSŽ – Běchovice“. Vedoucím sdružení je Skanska s 64 procenty, dále se na projektu podílí 36 procenty SSŽ. Projekt zpracovala společnost IKP Consulting Engineers.

Základní údaje:
Název stavby: Modernizace traťového úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice
Lokalita: Praha
Objednatel: Správa železniční dopravní cesty, Stavební správa Praha
Financování: Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI)
Zhotovitel: Sdružení „Skanska – SSŽ – Běchovice“
Projektant: IKP Consulting Engineers
Doba výstavby: září 2006 – září 2009
Celková hodnota: 2.193.616.074 Kč bez DPH
Celková délka modernizovaného úseku: 8,763 km

Zdroj: TZ Skanska ŽS

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice