KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Využití Georocu při zpevňování lesních cest

Využití Georocu při zpevňování lesních cest

Publikováno: 12.11.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 23:45
Rubrika: Zajímavosti

Produkty Georoc jsou hydraulická pojiva s nízkým obsahem slinku, která slouží ke zlepšení vlastností podloží pod rozličnými typy staveb. Pro zaručení kvality stavebního díla je potřeba vylepšení podkladových vrstev, aby nedocházelo k poruchám staveb jako jsou sedání, podmrznutí, praskání a podobně. Velkou finanční i časovou výhodou je využití existujícího materiálu na místě bez nutnosti výměny podloží.

S projektem zpevňování lesních cest začala společnost Holcim koncem roku 2005 na Slovensku. Celý projekt byl realizován přímo v lesním prostředí, takže se vyloučilo použití stavební chemie a postupy narušující životní prostředí.


Pokus byl proveden v reálných podmínkách


Po analýze požadovaných nároků a vlastností hydraulického pojiva byl zvolen produkt Doroport TB 35. Pokus byl proveden v reálných podmínkách v oblasti lesa nad slovenskou obcí Kuchyňa, kde probíhá těžba dřeva. Produkt Doroport byl aplikován na úseku 100 m dlouhém a 3 m širokém. Celá aplikace trvala pouhou hodinu.


Zpevňování lesní cesty bylo pro porovnání provedeno dvěma způsoby.
 


Zpevňování lesní cesty bylo pro porovnání provedeno dvěma způsoby - klasickou technologií zhutňování štěrkopískových vrstev a aplikací hydraulického pojiva Doroport. Třetí den po aplikaci přišel silný déšť, který byl první zkouškou pro tento inovační způsob zpevnění povrchu. Klasická cesta byla rozmočená a těžko sjezdná, kdežto po části stabilizované Georocem se dalo bez problémů jezdit i s těžkými stroji. Tyto výsledky ukazují, jak výhodné je použití pojiva Georoc pro zpevňování lesních cest a otevírá další možnosti realizace – např. i v Čechách.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (175x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice