Vysoká traťová rychlost a moderní zabezpečovací zařízení: optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr pokračuje
Rubrika: Železniční infrastruktura
V březnu minulého roku zahájilo sdružení firem pod vedením společnosti EUROVIA CS rekonstrukci traťového úseku z Berouna do Králova Dvora. Předmětem stavby je úsek trati dlouhý 5,7 kilometru. Jeho optimalizace přinese zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním stanic, nové sdělovací a informační zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně, výstavbu nového technologického objektu a další úpravy, které umožní rychlejší průjezd vozidel s naklápěcí technikou.
ZÁKLADNÍ INFORMACE:
- Stavba: Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
- Investor: SŽDC
- Zhotovitel: EUROVIA CS, Subterra, GJW Praha, OHL ŽS
- Termín: 11/2016 – 10/2019
- Cena díla: 1 818 000 000 Kč
Práce probíhají na osobním a seřaďovacím nádraží železniční stanice Beroun a v navazujícím traťovém úseku Beroun – Králův Dvůr. Proměnou projde také zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod.
MODERNIZACE III. TRANZITNÍHO ŽELEZNIČNÍHO KORIDORU
Úsek je součástí třetího tranzitního železničního koridoru z Prahy na západ Čech a rekonstrukce celkově zlepší jeho parametry. Přestavbou projde nejen frekventovaná stanice Beroun, ale i navazující, dosud nemodernizovaný traťový úsek. Stavba liniového charakteru je realizována na trati Praha – Karlštejn – Beroun – Zdice – Plzeň od km 37,500 do km 43,200.
V letošním roce již bylo kompletně zrekonstruováno pražské zhlaví od km 37,412 do km 38,245 v sudých kolejích a do km 38,410 na liché straně, a to včetně výhybek. Dále byl proveden kabelovod přes osobní nádraží, a přes seřaďovací nádraží. Rekonstrukcí prošel také propustek na pražském zhlaví (v km 37,946).
DVĚ NOVÉ BUDOVY
V rámci prací již byly vybudovány dvě nové budovy, a to PTM (posilovací trafo měnírna) a TO (technologický objekt) pro 2. stavědlovou ústřednu. Rekonstrukcí prošly dva objekty, konkrétně: TS2 (trafo stanice) a SÚDK (stavědlová ústředna a dopravní kancelář) ve výpravní budově. Momentálně jsou v těchto objektech instalovány technologie.
V současné době také probíhá výměna koleje 1 S (s budoucím značením 101), což je hlavní kolej z osobního nádraží směr Králův Dvůr. V souběhu s rekonstrukcemi kolejí v seřaďovacím nádraží proběhla oprava mostu v km 39,391 pod všemi kolejemi a probíhá rekonstrukce propustku pod hlavní kolejí v km 39,844.
V příštím roce se budou práce soustředit hlavně na Osobní nádraží včetně nástupišť a podchodu a na rekonstrukci kolejí do Králova Dvora včetně nové zastávky s podchodem.
Stavba s názvem Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův dvůr je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková výše nákladů na projekt dosahuje 2 200 969 104 Kč bez DPH. Míra podpory EU je 75,56 % ze způsobilých nákladů. Výše dotace tak činí maximálně 54 951 798 €, tedy zhruba 1 527 220 370 Kč.