KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Vysoká traťová rychlost a moderní zabezpečovací zařízení: optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr pokračuje

Vysoká traťová rychlost a moderní zabezpečovací zařízení: optimalizace trati Beroun – Králův Dvůr pokračuje

Publikováno: 17.1.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

V březnu minulého roku zahájilo sdružení firem pod vedením společnosti EUROVIA CS rekonstrukci traťového úseku z Berouna do Králova Dvora. Předmětem stavby je úsek trati dlouhý 5,7 kilometru. Jeho optimalizace přinese zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, moderní zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním stanic, nové sdělovací a informační zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně, výstavbu nového technologického objektu a další úpravy, které umožní rychlejší průjezd vozidel s naklápěcí technikou.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Stavba: Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr
  • Investor: SŽDC
  • Zhotovitel: EUROVIA CS, Subterra, GJW Praha, OHL ŽS
  • Termín: 11/2016 – 10/2019
  • Cena díla: 1 818 000 000 Kč

Práce probíhají na osobním a seřaďovacím nádraží železniční stanice Beroun a v navazujícím traťovém úseku Beroun – Králův Dvůr. Proměnou projde také zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod.

MODERNIZACE III. TRANZITNÍHO ŽELEZNIČNÍHO KORIDORU

Úsek je součástí třetího tranzitního železničního koridoru z Prahy na západ Čech a rekonstrukce celkově zlepší jeho parametry. Přestavbou projde nejen frekventovaná stanice Beroun, ale i navazující, dosud nemodernizovaný traťový úsek. Stavba liniového charakteru je realizována na trati Praha – Karlštejn – Beroun – Zdice – Plzeň od km 37,500 do km 43,200.

V letošním roce již bylo kompletně zrekonstruováno pražské zhlaví od km 37,412 do km 38,245 v sudých kolejích a do km 38,410 na liché straně, a to včetně výhybek. Dále byl proveden kabelovod přes osobní nádraží, a přes seřaďovací nádraží. Rekonstrukcí prošel také propustek na pražském zhlaví (v km 37,946).

DVĚ NOVÉ BUDOVY

V rámci prací již byly vybudovány dvě nové budovy, a to PTM (posilovací trafo měnírna) a TO (technologický objekt) pro 2. stavědlovou ústřednu. Rekonstrukcí prošly dva objekty, konkrétně: TS2 (trafo stanice) a SÚDK (stavědlová ústředna a dopravní kancelář) ve výpravní budově. Momentálně jsou v těchto objektech instalovány technologie.

V současné době také probíhá výměna koleje 1 S (s budoucím značením 101), což je hlavní kolej z osobního nádraží směr Králův Dvůr. V souběhu s rekonstrukcemi kolejí v seřaďovacím nádraží proběhla oprava mostu v km 39,391 pod všemi kolejemi a probíhá rekonstrukce propustku pod hlavní kolejí v km 39,844.

V příštím roce se budou práce soustředit hlavně na Osobní nádraží včetně nástupišť a podchodu a na rekonstrukci kolejí do Králova Dvora včetně nové zastávky s podchodem.

Stavba s názvem Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův dvůr je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková výše nákladů na projekt dosahuje 2 200 969 104 Kč bez DPH. Míra podpory EU je 75,56 % ze způsobilých nákladů. Výše dotace tak činí maximálně 54 951 798 €, tedy zhruba 1 527 220 370 Kč.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Pohled na osobní nádraží Beroun před rekonstrukcí, která proběhne v roce 2018Zřizování pláně tělesa železničního svrškuZlepšování zemní pláně železničního spodku chemicky, zemní frézou DOROSOLEM 50 % (směs vápna a cementu)Ruční skládání výhybky v ose za pomoci kolejového bagru

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice