KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Vlastník nádraží Žižkov podruhé nesouhlasí s památkovou ochranou

Vlastník nádraží Žižkov podruhé nesouhlasí s památkovou ochranou

Publikováno: 14.3.2012, Aktualizováno: 19.3.2012 11:14
Rubrika: 2012

Majitel nákladového nádraží Žižkov se odvolá proti prohlášení objektu za kulturní památku. ČTK to dnes řekl Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah, které jsou většinovým vlastníkem společnosti Žižkov Station Development. Hlavní budovu nádraží prohlásilo za památku ministerstvo kultury v únoru již podruhé. Po druhém odvolání vlastníka se bude případem zabývat ministryně kultury.

Společnost Žižkov Station Development, kde zbylých 49 procent má Sekyra Group, plánovala na území nádraží vystavět novou čtvrť. Potřebovala k tomu ale mimo jiné také změnu územního plánu, která čekala na rozhodnutí ministerstva. "České dráhy v této lokalitě nemají žádné zájmy, lokalitu opouští a nevyužijí ji pro své podnikatelské záměry a považují ji za zbytnou. Lokalita v budoucnosti nebude sloužit železniční dopravě," uvedl Šťáhlavský.

Přesto ale odvolání proti prohlášení budovy nádraží za památku dráhy podají. "Také z důvodu hledání možného budoucího využití areálu, tak aby mohli budoucí nabyvatelé objekty efektivně využívat a rekonstruovat ho pro nové účely, využijeme všechny dostupné opravné prostředky k tomuto rozhodnutí," říká mluvčí. Areál by rád pro své budoucí sídlo využil Národní filmový archiv (NFA).

Objekt již byl za památku jednou prohlášen, po odvolání vlastníka ale tehdejší ministr kultury Jiří Besser rozhodnutí zrušil a vrátil případ svým památkářům. Nyní památkový odbor dospěl již podruhé k rozhodnutí, že nákladové nádraží je díky nezpochybnitelné historické, technické a architektonické hodnotě kulturní památkou.

NFA hledá nové sídlo, jež by nahradilo nouzové a pronajaté prostory na několika místech v Praze. Archivu by ale stačila hlavní budova, pro využití dalších rozsáhlých skladových prostor hledá některou další kulturní instituci, s níž by se o areál podělil.

Investice do sídel kulturních institucí plynou z Programu péče o národní kulturní poklad, který před šesti lety schválila vláda. Myslí také na NFA, jehož nové sídlo se původně plánovalo stavět v Nových Butovicích. Nový ředitel NFA Michal Bregant by archiv raději viděl v centru města.

Případnou změnu programu musí projednat ministerstvo kultury. Podle dřívějších vyjádření Breganta by rekonstrukce již existující budovy byla i při technologických nárocích levnější než novostavba. Na nové sídlo NFA je ve zmíněném programu 350 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice