Vlaky z Plzně do České Kubice začaly jezdit rychleji a bezpečněji
Rubrika: Zajímavosti
Cestování po železnici mezi Plzní a Českou Kubicí je od nynějška rychlejší a bezpečnější díky dokončené rekonstrukci téměř sedmikilometrového úseku trati mezi zastávkami Staňkov a Blížejov. Projekt v hodnotě téměř 237 miliónů korun provedlo sdružení dodavatelů Staňkov vedené společností Skanska ŽS během sedmi měsíců. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), Stavební správa Plzeň. Finanční prostředky poskytla Evropská unie z operačního programu Infrastruktura a Státní fond dopravní infrastruktury.
„Chtěl bych poděkovat nejen pracovníkům sdružení firem, ale i pracovníkům Stavební správy Plzeň, kteří bez ohledu na pracovní dobu a klimatické podmínky svědomitě plnili funkci stavebních dozorů a tím se spolupodíleli na dosažení kvalitní úrovně odvedené stavební činnosti,“ říká ing. Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň ze Správy železniční dopravní cesty.
„Vlaky mohou novým úsekem projíždět stokilometrovou rychlostí a tato trať hraje důležitou roli i v mezinárodní dopravě, neboť je součástí tradičního spojení s bavorskou metropolí Mnichovem,“ uvedl generální ředitel společnosti Skanska ŽS Jindřich Topol.
Traťový úsek mezi zastávkami Staňkov a Blížejov v délce 6882,64 metru byl v nevyhovujícím stavu a nefungoval zde odvodňovací systém. Vzhledem k jeho důležitosti pro mezinárodní dopravu – napojení tratě do Německa – byla zahájena jeho celková rekonstrukce. Po dokončení prací je tak daný úsek nejen moderní a bezpečnější, ale provozní rychlost se zde zvýšila z devadesáti na sto kilometrů v hodině. Členy sdružení dodavatelů Staňkov byly společnosti Skanska ŽS, Chládek a Tintěra, GJW Praha a Strabag, autorem projektu je studio H-PRO.
Na základě provedeného geotechnického průzkumu byl v celé délce úseku sanován železniční spodek včetně vybudování nového odvodňovacího systému - odvodnění podélnými příkopy, trativody a příkopovými žlaby. Stavba také zahrnovala rekonstrukci tří železničních přejezdů, tří mostních objektů a jedenácti propustků, dva propustky byly zrušeny. V zastávce Osvračín se zkrátilo nástupiště z původních 207 na 170 metrů.
Pro zmírnění dopadu z provozu na železniční trati rozhodl investor také o realizaci protihlukových opatření na tomto úseku, a tak podél trati vzniklo nejen 827 metrů protihlukových stěn, ale byla realizována také individuální protihluková opatření - výměna oken o celkové výměře 52 čtverečních metrů.