KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Vlaky z Plzně do České Kubice začaly jezdit rychleji a bezpečněji

Vlaky z Plzně do České Kubice začaly jezdit rychleji a bezpečněji

Publikováno: 12.7.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:41
Rubrika: Zajímavosti

Cestování po železnici mezi Plzní a Českou Kubicí je od nynějška rychlejší a bezpečnější díky dokončené rekonstrukci téměř sedmikilometrového úseku trati mezi zastávkami Staňkov a Blížejov. Projekt v hodnotě téměř 237 miliónů korun provedlo sdružení dodavatelů Staňkov vedené společností Skanska ŽS během sedmi měsíců. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), Stavební správa Plzeň. Finanční prostředky poskytla Evropská unie z operačního programu Infrastruktura a Státní fond dopravní infrastruktury.

„Chtěl bych poděkovat nejen pracovníkům sdružení firem, ale i pracovníkům Stavební správy Plzeň, kteří bez ohledu na pracovní dobu a klimatické podmínky svědomitě plnili funkci stavebních dozorů a tím se spolupodíleli na dosažení kvalitní úrovně odvedené stavební činnosti,“ říká ing. Václav Šťastný, ředitel Stavební správy Plzeň ze Správy železniční dopravní cesty.

„Vlaky mohou novým úsekem projíždět stokilometrovou rychlostí a tato trať hraje důležitou roli i v mezinárodní dopravě, neboť je součástí tradičního spojení s bavorskou metropolí Mnichovem,“ uvedl generální ředitel společnosti Skanska ŽS Jindřich Topol.

Traťový úsek mezi zastávkami Staňkov a Blížejov v délce 6882,64 metru byl v nevyhovujícím stavu a nefungoval zde odvodňovací systém. Vzhledem k jeho důležitosti pro mezinárodní dopravu – napojení tratě do Německa – byla zahájena jeho celková rekonstrukce. Po dokončení prací je tak daný úsek nejen moderní a bezpečnější, ale provozní rychlost se zde zvýšila z devadesáti na sto kilometrů v hodině. Členy sdružení dodavatelů Staňkov byly společnosti Skanska ŽS, Chládek a Tintěra, GJW Praha a Strabag, autorem projektu je studio H-PRO.

Na základě provedeného geotechnického průzkumu byl v celé délce úseku sanován železniční spodek včetně vybudování nového odvodňovacího systému - odvodnění podélnými příkopy, trativody a příkopovými žlaby. Stavba také zahrnovala rekonstrukci tří železničních přejezdů, tří mostních objektů a jedenácti propustků, dva propustky byly zrušeny. V zastávce Osvračín se zkrátilo nástupiště z původních 207 na 170 metrů.

Pro zmírnění dopadu z provozu na železniční trati rozhodl investor také o realizaci protihlukových opatření na tomto úseku, a tak podél trati vzniklo nejen 827 metrů protihlukových stěn, ale byla realizována také individuální protihluková opatření - výměna oken o celkové výměře 52 čtverečních metrů.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (175x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice