KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Seriály    Velký městský okruh Brno    Velký městský okruh výrazně uleví centru Brna

Velký městský okruh výrazně uleví centru Brna

Publikováno: 22.4.2013
Rubrika: Velký městský okruh Brno

Uvedl primátor města Brna Bc. Roman Onderka, MBA k výstavbě komplexu dopravních staveb v moravské metropoli, který se začal plánovat již v roku 1947.

Čím je charakteristický komunikační systém města Brna?
Komunikační systém města je Územním plánem města Brna definován jako radiálně-okružní. První stupeň ochrany města před tranzitní dopravou by měly tvořit tangenciální komunikace, a to na jihu města existující dálnice D1 (Praha – Brno – Ostrava) a na západě výhledová rychlostní silnice R43 s návazností na rychlostní silnici R52 ve směru na Vídeň a na dálnici D2 ve směru na Bratislavu. Komunikační systém města Brna tvoří dálnice, silnice I. třídy ve vlastnictví státu, silnice II. a III. třídy ve vlastnictví Jihomoravského kraje a místní a účelové komunikace ve vlastnictví města. Město Brno je specifické v tom, že místní komunikace jsou děleny na základní komunikační systém – ZKS (místní komunikace, na které je provozována MHD) a ostatní místní komunikace. Tím je zároveň rozdělen výkon státní správy mezi Magistrát města Brna (který má na starosti ZKS ) a městské části. Stát v současné době zajišťuje správu komunikací na území města Brna v délce 15 km dálnic a 47 km silnic I. třídy. Jihomoravský kraj spravuje na 122 km silnic II. a III. třídy a město Brno zajišťuje správu 900 km místních komunikací a cca 800 km komunikací účelových. Pověřeným správcem silnic a místních komunikací na území města je akciová společnost Brněnské komunikace.

Jaké postavení v dopravní infrastruktuře Brna má a bude mít Velký městský okruh?
Velký městský okruh je pro Brno stále investičním projektem číslo jedna. Automobilismus v Brně za posledních patnáct let stoupl několikanásobně a hlavně okruh by měl odlehčit přecpanému centru. Po dokončení, které přijde na několik desítek miliard korun, by měl bez problémů zvládnout i tranzitní dopravu, aniž by výrazně negativně ovlivňovala život v Brně. To ale neznamená, že se vzdáváme dalších dopravních priorit, mezi něž patří především kvalitní spojení z Brna do Vídně, které je i prioritou státu. Pevně věřím, že R52 bude dokončena co nejdříve.

Jaká část okruhu se zrealizovala v roce 2012 a jaký je další harmonogram?
Jde především o tři stavby na silnici I/42 v severozápadní a severní části okruhu, které se po několika letech sporů s ekology kvůli tunelům Dobrovského podařilo zprovoznit. Pokud jde o budoucnost, je potřeba ještě dobudovat v západní části úsek VMO Žabovřeská a ve východní části dva úseky VMO Tomkovo náměstí a VMO Rokytova. V projektové přípravě jsou pak další stavby, jejichž realizace je plánovaná po roce 2020. Jedná se například o Tunel Vinohrady. Dlouhodobě řešíme potíže v jižním segmentu okruhu, kde brání dostavbě železniční tratě. Celá projekční příprava stavby je velmi složité dílo, realizované v podmínkách silně urbanizovaného území se složitými geologickými poměry, s hustou strukturou inženýrských sítí, s potřebou zachování životních funkcí města atd. To rozhodně není jednoduché. A samotná stavba je rovněž nesmírně náročná, ať už organizačně, nebo technicky.

Co pokládáte ve výstavbě okruhu za nejzajímavější – z architektonického nebo technického hlediska?
Především řešení křižovatek a portálových úseků v tunelech Dobrovského. A také to, co není na první pohled vidět – dopravní telematika a specifický způsob umístění řídicího systému v tunelu Dobrovského, tedy tzv. velín, který je umístěn přímo uprostřed stavby. Ale hlavně bych vyzdvihl dopravní hledisko, protože dostavbou tunelů Dobrovského se podaří významnou měrou zlepšit dopravu v našem městě. Brno se neustále dotváří a rozvíjí. A přizpůsobujeme tomu investiční strategii i územně-plánovací proces. Nově budovaná dopravní infrastruktura musí tyto cíle naplňovat tak, aby se Brno dynamicky rozvíjelo stejně kvalitně, jako je tomu doposud. Jde o to, abychom se v Brně všichni cítili doma, včetně těch, kteří přijdou po nás. Budu velmi rád, pokud se podaří dopravu v celém městě zlepšit a průjezd jeho částmi se stane plynulejším a bezpečnějším.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Slavnostní zahájení provozu staveb VMO Brno (uprostřed primátor města Brna)Značení nových tunelůKrálovopolský tunel před otevřením

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Velký městský okruh v BrněVelký městský okruh v Brně (43x)
Město Brno se stejně jako jiná evropská města potýká s problémy v optimalizaci dopravní obsluhy města bez přílišného zat...
Brno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhuBrno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhu (38x)
Na konci příštího roku očekáváme uvedení do provozu největší dopravní stavby na území města Brna. Tento okamžik bude zav...
Královopolský tunel – hlavní část velkého městského okruhu DobrovskéhoKrálovopolský tunel – hlavní část velkého městského okruhu Dobrovského (28x)
Dne 31. 8. 2012 byl slavnostně uveden do provozu dlouho očekávaný severozápadní úsek Velkého městského okruhu (VMO ), of...

NEJlépe hodnocené související články

Velký městský okruh v BrněVelký městský okruh v Brně (5 b.)
Město Brno se stejně jako jiná evropská města potýká s problémy v optimalizaci dopravní obsluhy města bez přílišného zat...
Královopolský tunel – hlavní část velkého městského okruhu DobrovskéhoKrálovopolský tunel – hlavní část velkého městského okruhu Dobrovského (5 b.)
Dne 31. 8. 2012 byl slavnostně uveden do provozu dlouho očekávaný severozápadní úsek Velkého městského okruhu (VMO ), of...
Brno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhuBrno – Velký městský okruh Dobrovského, Královopolský tunel z pohledu autorů návrhu (5 b.)
Na konci příštího roku očekáváme uvedení do provozu největší dopravní stavby na území města Brna. Tento okamžik bude zav...

NEJdiskutovanější související články

Dobrovského tunely a velký okruh v Brně se otevřou letos v září (1x)
Dobrovského tunely a velký městský okruh v Brně se po zdlouhavých komplikacích otevřou letos v září. Při prohlídce stavb...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice