KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Hluk    V pražském Sedlci instalovala SŽDC nový typ sklopné protihlukové stěny

V pražském Sedlci instalovala SŽDC nový typ sklopné protihlukové stěny

Publikováno: 31.1.2019
Rubrika: Hluk, Aktuality

Požadavek na snížení hlukové zátěže v místě, kde není možné použít klasickou protihlukovou stěnu, stál za instalací nízké sklopné protihlukové clony na trati z Prahy-Holešovic do Roztok u Prahy v místě průchodu železnice městskou částí Praha 6-Sedlec. Jedná se o vůbec první použití protihlukové clony tohoto typu na síti Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

V lokalitě s vysokou intenzitou dopravy a hustou zástavbou se SŽDC dlouhodobě potýkala se stížnostmi obyvatel na hluk a s požadavky Hygienické stanice hl. m. Prahy na snížení hlukové zátěže. Na základě studie bylo navrženo komplexní řešení, které spočívalo ve vhodné kombinaci více opatření nedaleko zastávky Praha-Sedlec. „Při hledání technického řešení pro podobný úsek trati na vysokém náspu a s omezenými prostorovými podmínkami jsme se nechali inspirovat v zahraničí u finských kolegů. Obecně se právě tyto clony dají využít zejména na náspech, kde je okolní zástavba pod úrovní železniční trati,“ uvedl ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl. 

Součástí protihlukových opatření bylo v úseku Praha-Bubeneč – Roztoky u Prahy broušení hlav kolejnic s cílem snížit valivý odpor a tím i redukovat hluk z průjezdu vlaků. Následovala instalace pryžových absorbérů hluku tlumících rezonanci kolejnice při průjezdu vozidla na přibližně 300 metrech trati. U první traťové koleje se pak realizovala klasická protihluková stěna tvořená ocelovými nosnými sloupky a lehkými sendvičovými panely s absorbérem z recyklované pryže a lisované netkané textilie. Stěna má výšku dva metry a zejména z estetických důvodů je její horní část průhledná. 

U druhé koleje je strmý násep, který znemožnil umístění klasické protihlukové stěny. Bylo tedy rozhodnuto o instalaci unikátního řešení sklopné stěny, kterou lze za specifických podmínek umístit blíže ke koleji. „Jedná se o zcela novou koncepci, kdy je možné v případě potřeby clonu sklopit ve směru od koleje. Toho lze využít například při opravných a údržbových pracích železničního svršku nebo při přepravě mimořádných zásilek s překročenou ložnou mírou, případně při odstraňování následků mimořádné události v drážní dopravě,“ sdělil Petr Hofhanzl.

V rámci stavby Protihluková opatření Praha – Kralupy km 418,700 - 418,970 se podařilo skloubit téměř všechna dostupná protihluková opatření užívaná na tratích SŽDC. Výsledkem je velice účinné řešení hlukové problematiky v hustě zastavěné oblasti městských aglomerací. Sklopná protihluková stěna je zatím pouze na tomto místě, v budoucnu se o ní uvažuje i na dalších místech.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice