KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    V Nymburku zahájila provoz ekologická betonárna

V Nymburku zahájila provoz ekologická betonárna

Publikováno: 19.10.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:25
Rubrika: Aktuality

Největší tuzemský výrobce transportbetonu, holdingová společnost Českomoravský beton, rozšiřuje své aktivity v dalším regionu České republiky. V Nymburku v úterý 17. října totiž otevřela novou betonárnu.

Betonárna Nymburk bude vyrábět všechny druhy betonů, zdící maltu Malmix, lité podlahové směsi Anhyment a zajišťovat prostřednictvím sesterské společnosti Betonpumpy a doprava ze skupiny Českomoravský beton logistiku výrobků z betonárny přímo až do místa uložení na stavbě pomocí autodomíchávačů a mnoha druhů čerpadel na beton a to včetně největšího čerpadla v České a Slovenské republice s dosahem čerpání až na vzdálenost 52 metrů.
Betonárna proto bezprostředně sousedí s výrobnou prefabrikace. Je maximálně šetrná k životnímu prostředí. Kromě speciálních filtrů na cementových silech a míchačce je uzavřený zásobník kameniva a recyklační zařízení na zpracování zbytkového betonu. Hodinová produkce betonárny je až 70 metrů krychlových.
 


Betonárna Nymburk bude vyrábět všechny
druhy betonů.


Beton jako stavební materiál má dlouholetou tradici sahající zpět stovky až tisíce let. Beton a konstrukce z něj zaznamenaly v posledních letech prudký rozvoj. V současnosti je k dispozici široká škála přísad a příměsí do betonu, které při vhodné kombinaci s cementem a kamenivem umožňují dosahovat vysoké pevnosti, vodotěsnosti, odolnosti proti solím, dlouhodobé zpracovatelnosti, barevnosti či dokonce průsvitnosti. Před rokem 1989 byl v našem stavebnictví nejběžnějším beton o pevnosti 20 Mpa, ale nyní lze prakticky vyrobit beton s pevností až pětkrát vyšší. Vyšší pevnost betonu pak umožňuje navrhovat a realizovat štíhlejší konstrukce a tím i lehčí stavby. Zcela běžná je již dnes modifikace betonu jako lehkého stavebního materiálu, který v některých případech přispívá k lepší tepelné izolaci stavby. Čím dál častěji se kolem nás můžeme také setkat s tzv. pohledovým betonem, který jako finální povrch staveb svým zpracováním a kvalitou dává plně zapomenout na panelová sídliště z dob socialismu.
Společnost Českomoravský beton vznikla v roce 1991 a je členem skupiny HeidelbergCement, do které patří v České republice také společnosti Českomoravský cement a Českomoravské štěrkovny. K nejvýznamnějším stavbám, na kterých se společnost Českomoravský beton dosud podílela nebo podílí, patří dálnice D47, D5, D3, D1, D8, Strahovský tunel, Zlíchovský most, železniční tunel pod Vítkovem nebo rekonstrukce Karlova mostu a Tančící dům. K nejvýznamnějším z bytových objektů patří rezidence Nový Anděl, Sluneční náměstí v Nových Butovicích nebo River Diamond, z nebytových objektů pak Palác Flóra nebo sídlo společnosti Nestlé Modřany. Kromě těchto známých a velkých staveb je však beton z firmy v posledních letech každoročně použit také při výstavbě více než 1 000 rodinných domů po celé republice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (50x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice