V Královehradeckém kraji byly dokončeny dvě rekonstrukce na silnici I/16
Rubrika: Aktuality
Ředitelství silnic a dálnic ČR zprovoznilo nově zrekonstruované komunikace – kolem města Jičín a u obce Chotěvice. Řidiči tak mohou znovu začít využívat dva opravené mosty původně vybudované v sedmdesátých letech minulého století. Vedle úpravy mostních objektů realizovalo ŘSD ČR také rekonstrukci obchvatu Jičína a několik vedlejších komunikací.
Rekonstrukce mostních objektů a obchvatu kolem Jičína probíhala od června 2005 do července 2006. 'Oprava byla prováděna po polovinách s vedením jednosměrné objížďky. Bylo rekonstruováno celkem 13 polí mostů o celkové délce 500 m. Rekonstrukce spočívala v kompletní obnově odvodnění, nové ztužující desky, izolací, říms, zábradlí, svodidel a živičných vrstev. Na spodní stavbě byla provedena a ještě se provádí kompletní sanace povrchů s nátěrem, obnova odvodnění, zádlažeb,' říká ředitel správy ŘSD ČR v Hradci Králové Marek Novotný. Součástí stavby byla i rekonstrukce komunikací na obchvatu kolem Jičína o celkové délce 4800 m. Součástí objektů je obnova svislého a vodorovného značení, nové krajnice, částečná obnova svodidel.
Vzhledem k tomu, že při provádění prací byl 6 měsíců veden provoz silnic I/35, I/16 a I/32 po objízdných trasách silnic II a III. tříd, byla současně s rekonstrukcí mostů a obchvatu provedena obnova poškozených povrchů v obcích Jičíněves, Slatiny, Popovice a Kacákova Lhota. 'Oprava si vyžádala náklady za celkem 104 miliony korun. Lidé tak mohou komunikace bezpečně využívat s výrazně menším rizikem poškození svých vozidel,' doplňuje Marek Novotný z ŘSD ČR.
Druhá úprava na silnici I/16 byla dokončena mezi Vestřevem a Chotěvicemi a prováděla se od července 2004 do srpna 2006 z důvodu nevyhovujících směrových poměrů a havarijnímu stavu mostu přes řeku Labe v celkové délce 120 m. Součástí stavby byly i přeložky sítí, úpravy místních komunikací, opěrné zdi, bezpečnostní zařízení, vodorovné a svislé dopravní značení, sadové úpravy a hlásič náledí na mostě. Současně jako práce navíc byly provedeny úpravy objízdných tras silnic II. a III. třídy a oprava propustku v havarijním stavu realizovaném ještě před začátkem stavby na silnici I/16. Celkové náklady dosáhly výše 165 milionů korun.