KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    V kraji se chystají velké železniční stavby

V kraji se chystají velké železniční stavby

Publikováno: 2.11.2016
Rubrika: Zajímavosti

Pardubický kraj má, vzhledem ke své poloze v rámci ČR a trasování důležitých železničních tratí a koridorů, výbornou dosažitelnost rozhodujících sídel regionu, prochází jím páteřní český železniční koridor ve směru východ – západ. Většina ze zhruba 500 tisíc obyvatel regionu má tedy dobré předpoklady k využívání železniční dopravy, ať už pro jednorázové cesty, nebo pro pravidelné dojíždění.

Přepravní doba vlakem z Pardubic do Prahy je okolo 60 min, z Pardubic do Olomouce cca 80 min, z Pardubic do Brna okolo 100 min, z Pardubic do Ostravy okolo 150 min, přičemž spoji SC Pendolino je to kolem dvou hodin. A to se ještě podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Pavla Surého (SŽDC) zlepší aktuálními modernizačními a stavebními projekty na železnici v kraji. Chystá se například dokončení modernizace a zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové a řada dalších projektů.

„Naše úsilí směřuje k modernizaci a rozvoji železniční sítě a chceme v maximální možné míře využít finanční zdroje EU, dokud jsou ještě v současné podobě k dispozici. Nevyčerpat je, bych osobně považoval za hřích. Je to totiž šance, která se již nemusí nikdy opakovat,“ řekl Surý.

PŘIPRAVOVANÉ PROJEKTY V PARDUBICKÉM KRAJI

Modernizace železničního uzlu Pardubice
Předpokládaná realizace: 2019 – 2022, 3,2 mld. Kč.

Počítá se i s prodloužením podchodu až na jižní okraj kolejiště, který tak vytvoří spojnici se sídlištěm Dukla. Původní návrh města na propojení čtvrti Dukla lávkou je z pohledu SŽDC nevyhovující z důvodů zajištění bezbariérového přístupu, šířky nástupišť a dohledu návěstidel. Zároveň s technickou modernizací železničního uzlu Pardubice se počítá i s vybudováním tzv. Ostřešanské spojky, jež odstraní současnou úvraťovou jízdu do Chrudimi přes Rosice nad Labem. Trať povede od Chrudimi severovýchodně od stávající trati k průmyslové zóně Černá za Bory, podjede koridorovou trať a přes zastávky Pardubice‑Pardubičky a Pardubice střed bude končit na hlavním nádraží. Celá nová trať však zůstane neelektrifikována.

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová
Předpokládaná realizace: 2019 – 2022, 5,8 mld. Kč

Modernizace úseku Ústí nad Orlicí – Choceň
Od počátku se tu připravovala varianta nové, napřímené trati se třemi tunely a traťovou rychlostí zvýšenou až na 160 km/h. Projekt se však potýká s negativními posudky na životní prostředí a bude proto muset doznat změn. Realizaci stavby tak lze předpokládat až po roce 2019. Nejdříve se musí zpracovat studie proveditelnosti, která upřesní celkové náklady na stavbu.

DALŠÍ, MENŠÍ PROJEKTY:

  • Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou
  • Rekonstrukce trati Cerekvice – Litomyšl
  • Modernizace trati Velký Osek – Hradec Králové – Choceň
  • Zvýšení traťové rychlosti mezi Ústím n. O. a Letohradem
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
V Pardubickém kraji se chystají velké železniční stavbyV Pardubickém kraji se chystají velké železniční stavby

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (142x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (92x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice