KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Kraj už má připravené přivaděče k D35

Kraj už má připravené přivaděče k D35

Publikováno: 4.11.2016
Rubrika: Zajímavosti

Jedním z největších úkolů příštího vedení hejtmanství je dotáhnout k realizaci už téměř hotovu přípravu přivaděčů k plánované páteřní krajské dálnici D35. Hotové by měly být zhruba do pěti let, takže mnohé z nich dříve než samotná dálnice. Ta se začne stavět z Opatovic nad Labem po etapách a silničáři tak mají dost času.

Kraj bude mít na starosti stavbu silnice mezi Litomyšlí a Českou Třebovou, další povede obcí Týnišťko přes Choceň do Králík. Stavět se bude i nová silnice z Vysokého Mýta do severní části kraje, směrem na Choceň a Žamberk. V plánu je také obchvat Rokytna k mimoúrovňové křižovatce R35 a rovněž obchvat Dašic.

„Nejsložitější bude asi obchvat Chocně, který si vyžádá nejvyšší náklady. Velmi složitá bude stavba například i při obchvatu Dašic a napojení u Rokytna, očekáváme, že je tam více než 100 vlastníků pozemků,“ řekl krajský radní Jaromír Dušek.

„Už jen získat povolení vlivu na životní prostředí EIA je proces na dva roky,“ dodal ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Celkem by v Pardubickém kraji mělo vzniknout okolo 15 přivaděčů na budoucí R35. Většinu z nich má stavět Ředitelství silnic a dálnic, protože půjde o silnice první třídy, které má ve správě. Pardubický kraj má k dispozici desítky milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury na přípravu.

Státní ŘSD pak postaví například přivaděč směřující od Lačnova přes Opatov po silnici I/43, dále potom po silnici I/14 do České Třebové a Ústí nad Orlicí.

Výstavba přivaděčů k dálnici D35 přitom nebude nic jednoduchého. Projektanti naopak řeší těžký oříšek. A nejde ani tak o peníze, jako o splnění norem z hlediska parametrů křížení, vzdálenosti křižovatek a podobně.

Příkladem je napojení budoucího obchvatu Dašic na D35 mimoúrovňovou křižovatkou před Komárovem, či napojení Rokytna a Býště. Tyto dva přivaděče je třeba řešit nejdřív, výstavba dálnice se totiž z Opatovic rychle blíží.

„Na obchvatu Dašic bude problémem křižovatka s okreskou na Kostěnice. Tady se nám totiž vozovka potkává s cyklostezkou. Projektanti navrhli podchod, což by umožnilo křižovatku vypustit. Pokud ji tu totiž necháme, budeme porušovat normy určující minimální vzdálenost křižovatek. Budeme muset požádat o výjimku, ale narušíme tím plynulost a bezpečnost dopravy,“ řekl šéf krajských silničářů Miroslav Němec.

O řešení křižovatky bude kraj jednat se starosty Dašic a Kostěnic. Výsledek by měl být znám v květnu, kdy také bude dokončena EIA a zahájena majetkoprávní příprava. „Pak bychom mohli požádat SFDI o dotaci na přípravu stavby.“

O napojení Rokytna a dalších obcí na D35, resp. o variantě vhodné křižovatky, musí kraj jednat ještě s Ředitelstvím silnic a dálnic. Obce chtějí do projektu dálnice doplnit další křižovatku, u které ovšem podobně jako u Kostěnic nevycházely minimální vzdálenosti křižovatek.

Finančně mnohem náročnější však bude modernizace silnic – v některých úsecích i zcela nových přeložek – od Zámrsku u Vysokého Mýta na Choceň a Žamberk a také z Litomyšle na Ústí nad Orlicí, resp. Českou Třebovou.

Podobné problémy čekají modernizaci a narovnání silnice II/312 z Mýta do Žamberka. Na trase budou kvůli očekávanému nárůstu dopravy vybudovány obchvaty řady obcí včetně samotné Chocně.

Zmíněná spojnice Litomyšle a ústeckotřebovského souměstí, jež se má modernizovat, však nemá být přivaděčem k D35. Tranzitní doprava z Třebové a Ústí na D35 má vést po plánované přeložce státovky I/14, která obě města obkrouží obchvaty. Tranzit se tudy napojí na D35 buď na jihu v Opatově u Svitav, nebo pojede naopak na sever přes České Libchavy a „žamberecký“ přivaděč.

Po modernizované silnici od Litomyšle k Třebové bude vedena pouze místní doprava.

PLÁNOVANÉ HLAVNÍ PŘIVADĚČE K D35 V PARDUBICKÉM KRAJI:

  • Silnice Zámrsk – Choceň – České Libchavy, Žamberk
    • realizace 6/2018 – 7/2021
    • náklady 654 milionů Kč
  • Modernizace silnice II/317 Choceň – křiž. s I/35
    • realizace 4/2018 – 5/2020
    • náklady 283 milionů Kč
  • Modernizace silnice II/358 Litomyšl – Česká Třebová
    • realizace 3/2016 – 11/2018
    • náklady 167 milionů Kč
  • Propojení silnic D/35 a I/35 Rokytno – Býšť
    • realizace 3/2018 – 11/2019
    • náklady 148 milionů Kč
  • Napojení silnice II/322 na D/35 MÚK Dašice
    • realizace 3/2018 – 11/2019
    • náklady 148 milionů Kč
  • Litomyšl – Ústí nad Orlicí
    • realizace 3/2018 – 11/2019
    • náklady 232 milionů Kč
  • Napojení silnice II/312 na D35 MÚK Vysoké Mýto-západ
    • realizace 3/2020 – 11/2023
    • náklady 934 milionů Kč

VZNIKL SPOLEK PRO VÝSTAVBU DÁLNIC D35 A D43
Spolek pro výstavbu D35 a D43 vznikl z iniciativy děkana Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice Ivo Drahotského a také poslance a místopředsedy Hospodářského výboru sněmovny Martina Kolovratníka. Spolek chce efektivně urychlovat výstavbu klíčové komunikace D35 a do budoucna i D43. Je to sdružení nepolitické, jehož hlavním cílem je pozitivního tlaku na všechny, kteří jsou zodpovědní za výstavbu nových silnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (144x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (110x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (95x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice