KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Ústecký kraj vyzve vládu k dostavbě silnice R13

Ústecký kraj vyzve vládu k dostavbě silnice R13

Publikováno: 30.1.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 10:33
Rubrika: 2012

Hospodářská a sociální rada (HSR) Ústeckého kraje vyzve vládu, aby začala řešit i dostavbu silnice R13 z Liberce do Karlových Varů. Silnice se kdysi kvůli poloze nazývala sudetská dálnice, čtyřproudé jsou ale jen některé úseky mezi Chomutovem, Mostem a Teplicemi. Vláda to může změnit a získat na dostavbu evropské dotace, řekl dnes ČTK Jiří Aster z HSR. Náklady si odhadnout netroufá, do 30 miliard korun by se podle něj stavba ale vešla. HSR sdružuje mnoho samospráv i firem v kraji.

Plány na dálnici z Karlových Varů do Liberce začali chystat Němci po záboru Sudet v roce 1938, ale nestihli postavit skoro nic. Přízvisko sudetská dálnice později neformálně přebrala dnešní silnice I/13, vedoucí v jiné trase přes Chomutov, Most, Teplice a Děčín, jako o sudetské o ní mluví i členové HSR. Čtyřproudých je asi 42 kilometrů, ale s řadou přerušení. Podle Astera je to největší i nejsnáze odstranitelný problém.

Zatím se řeší průtah Bílinou, loni v létě ŘSD otevřelo část křižovatky Třebušice, jeř by měla odstranit jedno z úzkých hrdel. "Když se nám podaří získat finance, mohli bychom druhou část začít tendrovat už v roce 2012. V takovém případě uvedení do provozu vidím nejdříve v roce 2014,“ uvedl tehdy ředitel výstavby Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.

HSR počítá s tím, že na dostavbu I/13 a její převedení do kategorie rychlostních silnic se budou peníze shánět těžko. Kdyby ale dokázala vláda silnici prosadit na seznam evropských páteřních komunikací, byly by podle Astera ve hře až 80procentní dotace. "Silnice vlastně spojuje Bavorsko s Polskem, co jiného by mělo být v evropské síti," argumentoval Aster.

Podle představ dalších členů rady by mělo být prioritní spojení čtyřproudých úseků v Podkrušnohoří. "Apelujeme na vládu, aby vzhledem ke specifice této oblasti dala pokyn vyjednavačům v Bruselu, aby přednesli tuto žádost," řekl ČTK Aster s tím, že letos je k tomu ideální čas.

Výsledky dopravního sčítání z roku 2010 hodnotí I/13 jako jednu z nejvytíženějších silnic podobného typu. Přes hranice Ústeckého a Karlovarského kraje jezdí asi 6000 aut denně, od Klášterce ale doprava zhoustne na víc než dvojnásobek. Přes Chomutov a mezi Mostem a Teplicemi jezdí denně okolo 20.000 denně. Dál na Liberec jezdí asi 8000 aut denně. Méně exponované úseky I/13 by mohly podle Astera zůstat silnicí první třídy vylepšenou o obchvaty obcí a předjížděcí pruhy.

Politici z Ústeckého kraje argumentují i tím, že by pořádné spojení Liberce, Podkrušnohoří a Karlových Varů přineslo prosperitu krajům, které v poslední době ekonomicky zaostávají. Zároveň by šlo o jeden z mála dopravních tahů, které nejsou orientované na Prahu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (25x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
Česká Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu části dálnice (19x)
Tuzemská stavební společnost Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu dálničního úseku v délce 23 kilometrů. Součás...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice