KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Upevňovací technika v tunelových stavbách

Upevňovací technika v tunelových stavbách

Publikováno: 4.12.2017
Rubrika: PR

Kotevní kolejnice JORDAHL® a odpovídající upevňovací šrouby jsou ideálním řešením pro snadné, rychlé a bezpečné upevnění vnitřního vybavení v tunelech jako jsou vrchní vedení, osvětlení, větrání, kabelové a potrubní vedení, signalizační technika, zařízení strojovny a vzduchotechniky, bezpečnostní značení apod. Při návrhu technického řešení upevnění konkrétního zařízení je třeba důkladně promyslet detail kotvení do betonu. Snahou je minimalizovat dodatečné vrtání a zamezit tak vzniku nežádoucích trhlin a porušení železobetonové konstrukce tunelu. Kromě požadavků na přenos zatížení kotevních a montážních prvků je kladen důraz také na jejich protikorozní ochranu a požární bezpečnost.

Technické řešení upevnění vnitřního vybavení tunelu do předem zabetonovaných kotevních kolejnic JORDAHL s sebou nese mnoho výhod:

  • rychlé a efektivní upevnění na místě
  • jednoduchá montáž s možností rektifikace
  • bezpečnost a spolehlivost
  • dlouhá životnost díky kvalitním nerezovým materiálům
  • Evropské technické posouzení ETA-09/0338
  • osvědčení pro dynamické a seismické zatížení
  • zrychlení doby výstavby díky plánování
  • široký sortiment kotevních kolejnic pro každý případ

Kotevní kolejnice JORDAHL je možné zabetonovat jak do monolitických betonových konstrukcí, tak do prefabrikovaných dílců (např. segmentů tunelového ostění). Speciálně pro případy použití v tunelech se kotevní kolejnice vyrábí také zahnuté, v požadovaném rádiusu oblouku. Další atypickou variantou provedení jsou dvojité kotevní kolejnice se zajištěnou roztečí, které se používají především pro upevnění závěsu trakčního vedení v železničních tunelech.

Kotevní kolejnice JORDAHL se dodávají v několika velikostech profilů, dle požadované únosnosti. Profily kolejnic jsou vyráběny ve dvou variantách – válcované za tepla, označení W (warm) a tvářené za studena, označení K (kalt). Profily válcované za tepla jsou díky svým vlastnostem materiálu vhodné především pro přenos dynamického a seismického zatížení. Pro požadavky přenosu zatížení v podélném směru kolejnice se vyrábí kotevní kolejnice s vnitřním ozubením (označení JXA) a k němu odpovídající upevňovací šrouby.

Protikorozní ochrana kotevních kolejnic a veškerého příslušenství vyráběných z kvalitní ušlechtilé oceli splňuje nejvyšší stupeň klasifikace korozní agresivity prostředí C5 (velmi vysoká) podle normy ISO 12944-2.

S technickým návrhem konkrétní kotevní kolejnice Vám pomůže intuitivní návrhový software JORDAHL® EXPERT, který provede všechna normou požadovaná posouzení porušení oceli i betonu.

Pro další detaily nebo návrh řešení prosím kontaktujte technické konzultanty společnosti JORDAHL & PFEIFER Stavební technika na info@jpcz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Upevnění závěsu trakčního vedeníUpevnění signalizační technikyUpevnění potrubního vedení

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (46x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (42x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Znáte BMS – Bridge Management System? (36x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice