KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Unikátní šikmé snímkování využito i při tragédii ve Studénce

Unikátní šikmé snímkování využito i při tragédii ve Studénce

Publikováno: 16.10.2008, Aktualizováno: 8.12.2008 10:31
Rubrika: Zajímavosti

Unikátní technologii pro pořizování šikmých snímků vyvinula společnost Geodis Brno. Aplikace PixoView umožňuje odměřování horizontálních i vertikálních vzdáleností, ploch a souřadnic bodů na šikmých snímcích. Na rozdíl od klasických svislých snímků, na kterých jsou objekty zobrazeny především půdorysně, poskytují šikmé snímky informaci pořízenou z bočního pohledu. Zobrazené detaily na šikmých snímcích tak vhodně doplňují informace získané z ortofotomap. Šikmé snímkování je plánováno tak, aby každý objekt na terénu byl zobrazen minimálně ze 4 směrů.

Ptám se Marcela Janoše z ostravské pobočky firmy Argus Geo Systém, která produkt nabízí, k čemu je PixoView vhodný? „Na snímcích můžete zjišťovat vzájemné vztahy mezi objekty. Na objektech je díky vysokému rozlišení snímků možno pozorovat detaily. Šikmé snímky lze rovněž využít pro studium podjezdů, portálů tunelů, mimoúrovňových křížení viaduktů a podobně,“ přibližuje výhody.

Jak dále uvádí, systém PixoView lze použít pro snímkování od výšky 300 m a výše bez omezení. Při nejnižší výšce letu se dosahuje rozlišení 0,05 m, ale obvyklé je snímkování z výšek 600 m nad terénem, kde je rozlišení u šikmých snímků v rozsahu od 0,1 do 0,2 m. Pečlivé plánování zaručuje u každého objektu na terénu viditelnost ze 4 stran. Při snímkování s překrytem je většina objektů zaznamenána na podstatně více snímcích.

„8. 8. 2008 jsme pořídili 114 leteckých snímků zachycujících mimořádnou událost u Studénky. Aplikace PixoView představuje velmi zajímavý nástroj pro orientaci znalců a dalších odborníků v množství snímků. Všechny snímky jsou připraveny ke stereoskopickému vyhodnocení, následným vizualizacím a modelování,“ dodal M. Janoš.

Cílem šikmého snímkování je pořídit efektivní a cenově dostupnou dokumentaci, která poskytne komplexní informace o daném území či jevu. V současné době tímto systémem dokumentujeme města v České  republice. Nedílnou součástí systému je i dodávka SW aplikace koncovému uživateli, která mu umožní snadnou práci s databází snímků.

The article deals with a unique technology for taking oblique images PixoView, developed by the company Geodis Brno. The application enables measuring of horizontal as well as vertical distances and areas on oblique images. Unlike classic vertical shots, in which the buildings are mostly shown in outline, oblique photographs provide information from a sideways perspective. Details shown on oblique photographs are also an ideal means of supplementing information acquired from orthophotomaps. Oblique photography is planned in such a way that each building on the terrain is displayed from at least 4 directions.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ukázka rozhraní programu PixoView

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (76x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (70x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice