KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Údržba silnic a dálnic je v plném nasazení

Údržba silnic a dálnic je v plném nasazení

Publikováno: 5.1.2012, Aktualizováno: 9.1.2012 09:23
Rubrika: 2012

Pro Ředitelství silnic a dálnic začíná dnešním sněhovým dnem skutečná zima. V plném nasazení je údržba všech pozemních komunikací po celé České republice. Organizace je na aktuální vývoj počasí připravena. Nasazeno je veškeré technické zázemí, které má ŘSD k zimní údržbě komunikací dispozici.

 

Na letošní zimní údržbu celkem 52765 kilometrů silnic I., II. a III.tříd v České republice je k dispozici 1679 sypačů, 163 sněhových fréz, 255 šípových pluhů, 610 nakladačů posypových materiálů a 1781 dalších mechanismů. Zásoby posypových solí jsou plánovány v objemu kolem 280 tisíc tun, zásoby různých druhů inertních posypových materiálů v objemu 519 tisíc tun.

Z hlediska technologií zimní údržby pokračuje zvyšování podílu silnic udržovaných vlhčenými nebo chemickými posypovými materiály, které jsou aplikovány moderními sypači s automaticky regulovaným dávkováním – takto bude udržováno 28742 km silnic tj. cca 55%, 389 km silnic bude udržováno suchou solí, 21203 km silnic zdrsňujícími materiály (drtě, písky) a 2431 km silnic bude udržováno pouze pluhováním.

"Silničáři z ŘSD i z krajských správ jsou na zimu dobře připraveni. Přesto je třeba řidičům připomenout, že v případě mimořádných meteorologických situací, především velkých přívalů sněhu, není s dostupnou technikou možné zajistit okamžitě a trvale sjízdnost jako za letního dne, a že o bezpečnosti a plynulosti provozu v takových chvílích rozhodují vedle silničářů podstatnou měrou právě oni," říká k připravenosti na zimní údržbu ředitel ŘSD René Poruba.

S přihlédnutím k značnému rozsahu udržovaných silnic v zimním období a omezené kapacitě zhotovitelů je zajišťování sjízdnosti řešeno ve třech pořadích důležitosti:

  • do I. pořadí důležitosti jsou zahrnuty rychlostní silnice, většina silnic I. třídy a dopravně nejvýznamnější silnice II. třídy. Celkem jde o 9428 km vozovek
  • do II. pořadí důležitosti jsou zahrnuty důležité silnice II. třídy a dopravně významné silnice III. třídy. Celkem jde o 13751 km vozovek
  • do III. pořadí důležitosti jsou zahrnuty zbývající silnice II. a III. třídy vesměs místního dopravního významu. Celkem jde o 29586 km vozovek

Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i časové lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti silnic po výjezdu mechanismů:

  • do 2 hodin u rychlostních silnic
  • do 3 hodin u zbývajících silnic zařazených do I. pořadí důležitosti
  • do 6 hodin u silnic ve II. pořadí důležitosti
  • do 12 hodin u silnic ve III. pořadí důležitosti

Ředitelství silnic a dálnic bude v zimě kromě smluvní údržby silnic I. tříd udržovat vlastními silami také 852 km dálnic a rychlostních silnic. K dispozici proto má 152 nákladních podvozků, vesměs s úplným vystrojením (nosič + radlice + sypač) a 42 univerzálních nosičů s různým stupněm vybavení (sypač, radlice, fréza – vrhač). K nakládání soli do sypačů je připraveno 36 nakladačů. Na každém SSÚD je provozuschopné centrum pro výrobu a distribuci jednak „solanky“ (roztoku vody a chloridu sodného – NaCl) a jednak roztoku vody a 34% chloridu vápenatého - CaCl2, které jsou používány v technologii skrápěné soli.

Připravena na zimu jsou také dispečerská pracoviště, disponující různým stupněm vybavení a kvalitou přístrojového osazení ke sledování meteorologických vlivů a hodnot jak povětrnostních, tak i povrchu vozovek. K dispozici jsou obrazové údaje z dohledových kamer, informace hydrometeorologické služby i možnost vzájemného varování. Všechna pracoviště splňují základní technické požadavky potřebné k řízení zimní údržby.

I přes maximální snahu ze strany ŘSD ČR je bezpečnost na silnicích především v zodpovědnosti samotných řidičů. "Ještě jednou připomínám, že v nepřízni počasí je každý řidič povinen přizpůsobit svou jízdu stavu a povaze vozovky. V opačném případě ani ta nejlepší údržba nehodě nezabrání," dodává René Poruba.

Aktuální sjízdnost komunikací, on-line záběry z kamer přímo z dálnice a mnoho dalšího je k dispozici na http://www.rsd.cz/Dopravni-informace.


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Metrostav úspěšně proniká do FinskaMetrostav úspěšně proniká do Finska (37x)
Metrostav a jeho divize 5 se prosazuje na finském trhu v oblasti podzemního stavitelství. Po zahájení spolupráce na výst...
HN:První dálnicí v ČR spravovanou soukromou firmou má být úsek D3 (37x)
První dálnicí v Česku spravovanou soukromou firmou bude osmikilometrový úsek jihočeské D3 u obce Bošilec, který vyjde na...
Silničáři ve Zlínském kraji na jaře zahájí pět staveb za 40 mil. (34x)
Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) zahájí na jaře pět nových dopravních staveb. Dokončeny jsou veřejné obchodní s...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice