KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Údržba silnic a dálnic je v plném nasazení

Údržba silnic a dálnic je v plném nasazení

Publikováno: 5.1.2012, Aktualizováno: 9.1.2012 09:23
Rubrika: 2012

Pro Ředitelství silnic a dálnic začíná dnešním sněhovým dnem skutečná zima. V plném nasazení je údržba všech pozemních komunikací po celé České republice. Organizace je na aktuální vývoj počasí připravena. Nasazeno je veškeré technické zázemí, které má ŘSD k zimní údržbě komunikací dispozici.

 

Na letošní zimní údržbu celkem 52765 kilometrů silnic I., II. a III.tříd v České republice je k dispozici 1679 sypačů, 163 sněhových fréz, 255 šípových pluhů, 610 nakladačů posypových materiálů a 1781 dalších mechanismů. Zásoby posypových solí jsou plánovány v objemu kolem 280 tisíc tun, zásoby různých druhů inertních posypových materiálů v objemu 519 tisíc tun.

Z hlediska technologií zimní údržby pokračuje zvyšování podílu silnic udržovaných vlhčenými nebo chemickými posypovými materiály, které jsou aplikovány moderními sypači s automaticky regulovaným dávkováním – takto bude udržováno 28742 km silnic tj. cca 55%, 389 km silnic bude udržováno suchou solí, 21203 km silnic zdrsňujícími materiály (drtě, písky) a 2431 km silnic bude udržováno pouze pluhováním.

"Silničáři z ŘSD i z krajských správ jsou na zimu dobře připraveni. Přesto je třeba řidičům připomenout, že v případě mimořádných meteorologických situací, především velkých přívalů sněhu, není s dostupnou technikou možné zajistit okamžitě a trvale sjízdnost jako za letního dne, a že o bezpečnosti a plynulosti provozu v takových chvílích rozhodují vedle silničářů podstatnou měrou právě oni," říká k připravenosti na zimní údržbu ředitel ŘSD René Poruba.

S přihlédnutím k značnému rozsahu udržovaných silnic v zimním období a omezené kapacitě zhotovitelů je zajišťování sjízdnosti řešeno ve třech pořadích důležitosti:

  • do I. pořadí důležitosti jsou zahrnuty rychlostní silnice, většina silnic I. třídy a dopravně nejvýznamnější silnice II. třídy. Celkem jde o 9428 km vozovek
  • do II. pořadí důležitosti jsou zahrnuty důležité silnice II. třídy a dopravně významné silnice III. třídy. Celkem jde o 13751 km vozovek
  • do III. pořadí důležitosti jsou zahrnuty zbývající silnice II. a III. třídy vesměs místního dopravního významu. Celkem jde o 29586 km vozovek

Pořadím důležitosti jsou současně stanoveny i časové lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti silnic po výjezdu mechanismů:

  • do 2 hodin u rychlostních silnic
  • do 3 hodin u zbývajících silnic zařazených do I. pořadí důležitosti
  • do 6 hodin u silnic ve II. pořadí důležitosti
  • do 12 hodin u silnic ve III. pořadí důležitosti

Ředitelství silnic a dálnic bude v zimě kromě smluvní údržby silnic I. tříd udržovat vlastními silami také 852 km dálnic a rychlostních silnic. K dispozici proto má 152 nákladních podvozků, vesměs s úplným vystrojením (nosič + radlice + sypač) a 42 univerzálních nosičů s různým stupněm vybavení (sypač, radlice, fréza – vrhač). K nakládání soli do sypačů je připraveno 36 nakladačů. Na každém SSÚD je provozuschopné centrum pro výrobu a distribuci jednak „solanky“ (roztoku vody a chloridu sodného – NaCl) a jednak roztoku vody a 34% chloridu vápenatého - CaCl2, které jsou používány v technologii skrápěné soli.

Připravena na zimu jsou také dispečerská pracoviště, disponující různým stupněm vybavení a kvalitou přístrojového osazení ke sledování meteorologických vlivů a hodnot jak povětrnostních, tak i povrchu vozovek. K dispozici jsou obrazové údaje z dohledových kamer, informace hydrometeorologické služby i možnost vzájemného varování. Všechna pracoviště splňují základní technické požadavky potřebné k řízení zimní údržby.

I přes maximální snahu ze strany ŘSD ČR je bezpečnost na silnicích především v zodpovědnosti samotných řidičů. "Ještě jednou připomínám, že v nepřízni počasí je každý řidič povinen přizpůsobit svou jízdu stavu a povaze vozovky. V opačném případě ani ta nejlepší údržba nehodě nezabrání," dodává René Poruba.

Aktuální sjízdnost komunikací, on-line záběry z kamer přímo z dálnice a mnoho dalšího je k dispozici na http://www.rsd.cz/Dopravni-informace.


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice