KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    U Kroměříže otevřeno sedm kilometrů nové dálnice

U Kroměříže otevřeno sedm kilometrů nové dálnice

Publikováno: 23.9.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:25
Rubrika: Aktuality

Spolu s novým dálničním obchvatem Kroměříže mohou nyní řidiči začít využívat úsek D1 Kroměříž západ – Kojetín. Obchvat i navazující trasa výrazně uleví historickému městu od tranzitní dopravy na trase Brno – Hulín a urychlí dálniční spojení ve Zlínském kraji. Tříkilometrový obchvat od mimoúrovňové křižovatky Kroměříž – západ ke křižovatce Kroměříž – východ provedla společnost Skanska DS od roku 2005 do srpna 2008. Investorem projektu bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, na financování se podílel Státní fond dopravní infrastruktury a z více než 60 % Fond soudržnosti EU.

„Kroměřížský obchvat řidičům jednak urychlí cestu, v současné době zároveň pomáhá zvládnout dopravu při uzavření mostu Karla Rajnocha v centru města. Dnes byl slavnostně otevřen nejen obchvat, ale i úsek D1 od západního okraje města do Kojetína,“ říká projektový manažer Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.

Skanska pracuje v okolí Kroměříže ještě na dvou dálničních úsecích. V listopadu roku 2009 bude zprovozněná 6,6 kilometru dlouhá trasa D1 z Mořic do Kojetína a v listopadu roku 2010 začne řidičům sloužit úsek D1 Kroměříž východ – Říkovice, jehož výstavbu zahájila společnost Skanska letos.

Stavba D1 0134.3 Kroměříž západ – Kroměříž východ tvoří severní obchvat Kroměříže a je součástí dálničního tahu z Brna přes Vyškov k velké křižovatce s rychlostní silnicí R55 plánovanou severně od Hulína. Trasu tvoří zrekonstruovaný původní obchvat města z 90. let, navazující zhruba 1,3kilometrová část byla nově vybudována. Celá stavba vznikla na násypech, které by v případě povodní sloužily i jako ochrana města před velkou vodou. V rámci stavby pracovníci Skanska DS vykopali zhruba 474 tisíc krychlových metrů zeminy, do násypu uložili 541 tisíc a dovezli 90 tisíc kubíků materiálu.

Součástí stavby je 6 nových mostů a tzv. inundační mosty, které hrají významnou roli především při povodních. Trasa obchvatu vede přes nový 130 metrů dlouhý most přes řeku Moravu. V novém úseku pracovníci Skanska postavili dvě mimoúrovňové křižovatky a zrekonstruovali komunikace křižující dálnici. Přibyly tři gabionové opěrné zdi v celkové délce 720 m, protihlukové stěny v celkové délce 2,5 kilometru, a součástí projektu byly i s rozsáhlé vegetační úpravy.

Základní údaje:
Název: Dálnice D1, stavba 0134.3 Kroměříž západ – Kroměříž východ
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant: Viapont a.s.
Zhotovitel: Skanska DS
Doba výstavby: březen 2005 – srpen 2008
Délka úseku: 3 km

Název: Dálnice D1, stavba 0134.2 Kojetín - Kroměříž západ
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem M-SILNICE (vedoucí), JHP, F. Kirchhoff Silnice
Doba výstavby: květen 2006 – září 2008
Délka úseku: 4 kilometry

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice