KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Tunelové rypadlo Terex TE 210 těží v tunelu Lochkov – Radotín

Tunelové rypadlo Terex TE 210 těží v tunelu Lochkov – Radotín

Publikováno: 29.11.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:20
Rubrika: Stavební stroje

Kousek za Prahou ve směru na Dobříš, nad železniční tratí Praha – Plzeň, budují stavbaři společnosti Hochtief budoucí dálniční tunel mezi Lochkovem a Radotínem. Ten bude součástí vnějšího silničního okruhu kolem Prahy a bude tvořen dvěma tunelovými portály o délce 1,630 kilometru.

Jak redakci Silnic Železnic informoval přímo na staveništi hlavní stavbyvedoucí Ivan Cúth, ve směru Slivenec – Lahovice bude klesající tunel dvoupruhový o průřezu 114 m2 a v současné době už mají stavbaři z jeho ražené části hotovo 800 metrů. Celkem bude tato trasa tunelu dlouhá 1.265 metrů. V opačném, stoupajícím směru Lahovice – Slivenec, je ražen tunel třípruhový o průřezu 130 m2 a v těchto dnech je hotovo zhruba 1.100 metrů, takže zbývá vyrazit ještě kolem 200 metrů.


Tunel mezi Lochkovem a Radotínem bude
dlouhý 1.630 m.

Tunel je budován v horninovém prostředí břidlic a křemenných pískovců silurského a ordovického stáří, a jelikož jeho převážná část je ražená, používají zde stavbaři tzv. rakouskou tunelovací metodu, která maximálně využívá nosných vlastností horninového masívu. Metoda umožňuje optimalizovat proces ražby a zabezpečit výrubu, čímž se optimalizují náklady na výstavbu. Ražba je prováděna pomocí mechanického strojního rozpojování horniny v kombinaci s trhacími pracemi. Na stavbě nepřetržitě pracuje kolem stovky stavbařů a velké množství specializované techniky.
Jak naší redakci prozradil hlavní stavbyvedoucí Ivan Cúth, jedním z nejvýkonnějších strojů, bez něhož by se stavba zřejmě neodvíjela tak rychle a úspěšně, je speciální tunelový bagr Terex Schaeff TE 210. S tímto osmadvacetitunovým strojem, disponujícím dieselovým motorem o výkonu 142 kW, pracují stavbaři od prvopočátku ražby tunelu a bez nadsázky říkají, že i díky němu již vyrazili přes 150 tisíc m3 horniny, z toho více než 70 tisíc kubíků přímo Terexem TE 210. Ten má speciální tunelový výložník, dosah 8.500 mm a tržnou sílu 140 kN. To jsou, kromě vysoké spolehlivosti, hlavní devizy tohoto stroje.


Se speciálním tunelovým bagrem Terex TE 210 bylo vyraženo
už 70.000 m3 horniny.

Stavba tunelů mezi Lochkovem a Radotínem byla zahájena loni v červnu a její dokončení je plánováno na konec roku 2008. Instalace dalších technologií bude trvat zhruba do roku 2010. Tento nově budovaný dálniční okruh o celkové délce asi 83 kilometrů kolem Prahy by měl vyřešit složitou dopravní situaci v hlavním městě. Jeho součástí je i stavba 514, tj. trasa mezi Slivencem a Lahovicemi, dlouhá 6,3 kilometru, která naváže na další části okruhu, z nichž je již asi 17 kilometrů v provozu. Projekt stavby 514 za zhruba 8,9 miliardy korun je fi nancován ze Státního fondu dopravní infrastruktury, Fondu soudržnosti Evropské unie a úvěru Evropské investiční banky.


Rameno Terexu TE 210 má dosah až 8,5 m.

Dodavatelem této důležité stavby je sdružení tří stavebních společností, Strabag, Hochtief Construction AG a Max Bögl a Josef Krýsl. Na trase budoucího silničního okruhu kolem Prahy bude kromě tunelu také stát ocelobetonový most přes Lochkovské údolí, dvoukilometrová mostní estakáda přes údolí Berounky a velká mimoúrovňová křižovatka s výpadovkou na Strakonice. Po svém dokončení bude okruh v Praze vytvářet společně s městským okruhem integrovanou dopravní soustavu, zajišťující funkční propojení pro tranzitní dopravu a současně i dobrou dopravní obsluhu města a okolí. Bude propojovat dálnice a rychlostní silnice D1, D3, R4, D5, R6, R7, D8, R10 a D11.
Tunel, následující za estakádou, bude dlouhý více než 1,6 kilometru, začne portálem Radotín a končí portálem Lochkov. Za tunelem překračuje trasa mostním objektem výběžek Slavičího údolí, Lochkovské údolí bude překlenuto mostem o délce 461 metrů a výšce 65 metrů. Za ním bude mimoúrovňová křižovatka Lochkov. Průběh této důležité stavby budeme nadále sledovat a informovat o ní v příštích číslech našeho časopisu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (148x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (94x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
S novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálůS novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů (80x)
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výroby silniční techniky. Velká...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice