KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010

Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta jezdit v roce 2010

Publikováno: 6.5.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:18
Rubrika: Aktuality, Silniční okruh kolem Prahy

Tunelem mezi Lahovicemi a Slivencem budou auta pravděpodobně jezdit od května roku 2010, řekl dnes ČTK projektový manažer Tomáš Zdražila. Stavba úseku tak bude mít několikaměsíční zpoždění. V sobotu se stavbařům podařilo prorazit dvoupruhový tubus, třípruhovým se dá projít už od prosince. Stavba je součástí silničního okruhu kolem Prahy, který má spojit dálnici D1 na Brno a D5 na Plzeň.

„Počítá se, že stavba bude zprovozněna v květnu 2010, ale to bude včetně navazujících mostních a dálničních úseků, které zprovozní dalších šest kilometrů vnějšího okruhu,' uvedl Zdražila. Původně ovšem měl úsek řidičům sloužit už v říjnu 2009. „Investor neměl vykoupené všechny pozemky, úsek pod mostem se podařilo teprve v březnu odkoupit, to je největší problém, který vyvolal posun termínu,' dodal Zdražila.

Za dva roky tak řidiče po vyjetí z tunelu na Slivenecké straně čeká velkolepý pohled na Lochkovské údolí. Pokračovat budou na most, který se bude tyčit zhruba 65 m nad dnem údolí.

O několik měsíců se posunula také prorážka dvouproudého tunelu. „Měli jsme tady menší geologické potíže,' uvedl stavbyvedoucí Vladimír Šimon. Pracovníci při ražbě totiž narazili na oblast s měkčí horninou, která více tlačila na ostění. V polovině dubna, těsně před dokončením ražby, část tunelu zavalila hlína. Firma také musela omezit práci v nočních hodinách. Tato zpoždění ale vliv na dokončení úseku nemají.

Stavba mezi Lahovicemi a Slivencem bude stát 8,9 miliardy Kč, staví ji společnosti Strabag, Hochtief a Max Bögel a Josef Krýsl. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic. Projekt je spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie. Jeden metr tunelu včetně vybavení pak podle Zdražily stojí necelý milion korun.

Pracovníci mají zatím proražené vrchní části tubusů, takzvané kaloty. Do konce května plánují vyrazit i spodní části, kterým se říká kaloty. „Do konce roku budou probíhat betonáže, následovat budou montáže technologií jako vystrojení, značky nebo větrání,' přiblížil Zdražila další práce, které stavbaře čekají. Nyní je na stěnách tubusů stříkaný beton, na něj se umístí izolace, které skryje vnitřní beton.

Stavba zahrnuje stoupající tříproudý a klesající dvouproudý tunel, které budou dlouhé zhruba 1.300 m. Na Slivenecké straně pak na raženou část navážou 350 m dlouhé tubusy, které naopak pracovníci zahrnou zeminou. Celý tunel není přímý, ale tvoří oblouk o poloměru 600 m.

Odlišný počet pruhů je dán tím, že stavbaři předpokládají, že při klesání pojedou všechna auta stejně rychle, stačí proto pruhy dva. V opačném směru se naopak podle Šimona počítá s pomalejší jízdou kamionů, které by mohly dopravu komplikovat. Mezi oběma tunely bude sedm spojek, které v případě nehody umožní průjezd například záchranných vozů do druhého směru. Úsek by měl být uveden do provozu spolu se sousedním mezi dálnicí D1 a Vestcem.

Staví se už také most přes Lochkovské údolí, vznikne 461 m dlouhá komunikace o pěti polích. Bezprostředně pod mostem se nachází retenční nádrž, která má charakter mokřadu a je chráněným územím. Most bude mít v levém i pravém pásu dva jízdní pruhy, ve směru na Lahovice bude stoupací jízdní pruh. Most má nyní dokončeny základy pilířů a opěry.

Úsek mezi Slivencem a Lahovicemi tvoří spolu s úseky Vestec - Lahovice, dálnicí D1 - Jesenice - Vestec a již provozovaným úsekem mezi Slivencem a Třebonicemi jihozápadní část silničního okruhu kolem Prahy. Propojí dálnici D5 do Plzně a D1 do Brna.

Celý vnější okruh kolem metropole o délce 83 km má zásadní význam pro zklidnění dopravy v metropoli. V provozu je zatím zhruba 18 km.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (47x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Vybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – SlivenecVybrané mostní stavby a tunely SOKP, části 514 Lahovice – Slivenec (43x)
Stavba 514 Lahovice – Slivenec, v současné době realizovaná součást vnějšího okruhu kolem Prahy, je bohatá mnoha z...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (42x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice