KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Traťový úsek Benešov u Prahy – Votice pokrývá signál GSM-R

Traťový úsek Benešov u Prahy – Votice pokrývá signál GSM-R

Publikováno: 28.6.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Správa železniční dopravní cesty zavedla digitální rádiový systém GSM-R podél přibližně 19 km dlouhého traťového úseku Benešov u Prahy – Votice. Slavnostní ukončení stavby proběhlo dnes v železniční stanici Benešov u Prahy.

„Výstavba sítě GSM-R je klíčová zejména z provozních důvodů, v konečném důsledku však její přínosy pocítí i cestující. Díky ní totiž dojde nejen ke zjednodušení, ale také k zrychlení železničního provozu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Systém GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) je mezinárodní standard bezdrátové komunikace v drážním prostředí. Výše uvedený dokončený projekt řeší pokrytí signálem GSM-R pro část 3. koridoru a navazuje tím na předchozí stavbu sítě GSM-R vedoucí z Prahy do Benešova, která byla ukončena v závěru minulého roku. Stavba plně odpovídá specifikaci EIRENE (European Integrated Railway Radio Enhanced Network), která zajišťuje dodržení interoperability v Evropě. Signál GSM-R na tomto úseku nebude sloužit pouze pro hlasové spojení, ale je plně připraven na budoucí nasazení zabezpečovacího systému ETCS (European Train Control Systém) v úrovni 2 a výše.

Hlavní náplní celého projektu byla výstavba základnových stanic, které zajišťují šíření signálu GSM-R podél uvedeného traťového úseku, a tudíž spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. Takové spojení má řadu specifických požadavků, jakými je prioritní volání, bezpečný datový kanál, přenos řídicích a zabezpečovacích údajů.

Síť GSM-R se využívá k přenosu potřebných datových a hlasových informací mezi pevnou železniční infrastrukturou a mobilními vlakovými jednotkami, k posílání textových zpráv a postupně nahrazuje na našich tratích starší, především analogové rádiové systémy. Systém GSM-R je nejmodernější rádiovou technologií pro bezdrátovou drážní komunikaci. Díky použití tohoto jednotného rádiového standardu v celé Evropě se výrazně zjednodušuje mezinárodní provoz a zvyšuje bezpečnost na takto vybavených tratích.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem GSM-R Benešov – Votice činily 72 728 248 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 56 131 638 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Kapsch CarrierCom s. r. o.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (103x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (76x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (65x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice