KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    TRANSPORT 2009 a VI. panevropský dopravní koridor

TRANSPORT 2009 a VI. panevropský dopravní koridor

Publikováno: 6.11.2009
Rubrika: 2009

Mezinárodní konference TRANSPORT 2009, konaná letos po třinácté, hostila řadu významných osobností. Místem setkání byl 3. a 4. listopadu Clarion Congress Hotel Ostrava. K hlavním tématům patřily dopravní priority států na trase VI. panevropského dopravního koridoru (PETC VI) a návaznost regionální dopravní infrastruktury na PETC VI.

Záštitu nad akcí poskytlo mnoho význačných osobností: ministr dopravy ČR Ing. Gustáv Slamečka, ministr dopravy, pošt a telekomunikácií SR Ing. Ĺubomír Vážny, ministr infrastruktury Polska Cezary Grabarczyk, spolková ministryně dopravy, inovace a technologie Rakouska Doris Bures a další.

V úvodu promluvil ministr dopravy ČR Ing. Gustáv Slamečka, a to o významu VI. multimodálního koridoru pro Moravskoslezský kraj. Věnoval se jednak výstavbě dálnice D47 a rychlostní silnice R48, které jsou součástí VI. koridoru a současně páteřními komunikacemi tohoto kraje a jednak II. transevropskému železničnímu koridoru, součásti prioritního evropského projektu č. 23. Informoval o tom, že Ostrava bude brzy propojena s českou dálniční sítí – slavnostní otevření úseku D47 mezi Lipníkem nad Bečvou a Ostravou proběhne 25. listopadu.

Výstavba silnice R48 je podle Ing. Slamečky „během na delší trať“. „Slabým článkom je západno-východné prepojenie medzi Ostravou a štátnou hranicou so Slovenskom. Toto prepojenie bude patriť medzi priority rozvoja dopravné infraštruktúry,“ řekl dále ministr dopravy ČR. K problematice II. tranzitního železničního koridoru doplnil, že vzhledem k jeho velkému vytížení se uvažuje o vybudování vysokorychlostní trati, která by spojila Českou republiku s Polskem a Rakouskem.

Ing. Milan Mojš, státní tajemník Ministerstva dopravy, pošt a telekomunikácií SR ve svém projevu zdůraznil skutečnost, že: „Globálnym cielom Operačného programu Doprava na Slovensku v rokoch 2007 – 2013 je predovšetkým podpora a údržba modality.“

Co se týká budoucí výstavby v Moravskoslezském regionu, Ing. Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic přítomné ubezpečil: „Uděláme vše pro to, abychom dodrželi plynulost výstavby.“ A dodal: „Jestliže se začíná v poslední době rozvíjet financování dopravní výstavby i v ostatních regionech České republiky, je to jedině díky plošnému působení Operačního programu Doprava.“

Na konferenci zazněl i příspěvek Ing. Igora Chomy, generálního ředitele Národnej Diaľničnej společnosti a.s. Podle něj je pro Slovensko nejdůležitější dobudování slovenské dálnice D1 – od toho se odvíjí vše ostatní.

Zajímavé referáty se týkaly i železniční infrastruktury. Ing. Miroslav Konečný ze SŽDC s.o. řekl: „Fondy EU se stanou v příštím roce největší částí investic do železniční infrastruktury.“ A dále: „V projektech financovaných formou PPP se nyní vzhledem k jejich vysokým finančním nákladům nepokračuje.“

Vládní zmocněnec pro liniovou výstavbu R35 a D11 Ing. Ivo Toman prohlásil: „Komunikace R35 je klíčová pro celou Českou republiku. Je totiž jedinou alternativou k cestě z Ostravy do Prahy, kdy se nemusí jet přes Brno. Po celém dokončení bude R35 se svými více než 270 km nejdelší komunikací v ČR.“

Během nadšených diskuzí se řešilo zejména to, jak pomoci investorovi v přípravě výstavby dálnic a jak tuto často neúnosně dlouhou dobu účinným způsobem zkrátit. K tomu by mělo dopomoci hlavně schválení potřebné legislativy. První vlaštovkou by v této oblasti měla být verze nového vyvlastňovacího zákona, která byla v těchto dnech schválena Senátem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Akce se zúčastnilo mnoho významných hostů.doc. Ing. Ivan Hlavoň, CSc., (vlevo), Slovenská spáva ciest, Investičná výstavba a správa ciest Žilina.Ing. Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR společně  s RNDr. Věrou Palkovskou, starostkou města Třince.Ing. Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR.Ing. Antonín Blažek, České dráhy, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.Ing. arch. Pavel Mališ, předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I 11 - I 57, náměstek primátora Statutárního města Opavy.Ing. František Kopecký, zmocněnec vlády pro výstavbu silnice I 11 a I 57.Ing. Gustáv Slamečka (MD ČR), Ing. Milan Mojš (MDPT SR).Ing. Gustáv Slamečka, ministr dopravy ČR.Ing. Igor Choma, generální ředitel Národnej dialničnej spoločnosti, Bratislava.Ing. Ivo Toman, zmocněnec vlády pro liniovou výstavbu R 35 a D11.Ing. Jaroslav Drozd, náměstek hejtmana Zlínského kraje.Ing. Milan Mojš, státní tajemník Ministerstva dopravy, pošt a telekomunikácií SR.Ing. Miroslav Fabian, generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.Ing. Miroslav Konečný, SŽDC.Mezinárodní konference nabídla informačně bohatý program a širokou plejádu přednášejících.Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje (vlevo), Ing. Miroslav Fabian, generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.O přestávce.Předsednický stůl 2. dne konference.Příspěvky konference TRANSPORT 2009 si opravdu zasloužily pozornost.Radoslav Stepeň, Ministerstvo infrastruktury, Polsko.Thomas Spiegel, Spolkové ministerstvo dopravy, inovací a technologie Rakouska.Účastníci mezinárodní konference TRANSPORT 2009.Wojciech Žarnoch, předseda Řídícího výboru pro VI. Panevropský dopravní koridor.Z prvního dne konference TRANSPORT 2009 - pohled na dění za předsednickým stolem.Zaplněný sál Clarion Congress Hotelu Ostrava.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (26x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice