KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    TOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémů

TOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémů

Publikováno: 22.11.2017
Rubrika: Zajímavosti

TOPCON 3D-MC SQUARE rozbíjí poslední bariéru 3D automatických nivelačních systémů a tou je RYCHLOST pojezdu.

Dvojnásobná rychlost, dvojnásobná přesnost než jakýkoliv 3D nivelační systém. Čtyřikrát větší produktivita než manuálně řízený stroj.

Nový 3D-MC2 nivelační systém zcela mění tradiční roli v nasazení pásových dozerů. V mnoha případech dokáže eliminovat potřebu nasazení klasických autograderů. To znamená změnu využití dozerů z jednoúčelových strojů, určených pouze pro hrubé práce, na univerzální stroj schopný provádět i dokončovací práce. Spolu se zvýšením rychlosti pojezdu a snížením počtu pojezdů nutných pro úpravu povrchu má za následek mnohem více provedené práce v kratším čase a úsporu paliva.

JAK SYSTÉM PRACUJE

3D-MC2 používá řídící jednotku GX-55 a nebo GX-60, GPS+ anténu, MC-R3 GPS přijímač a nový MC2 senzor příčného sklonu radlice. Tyto komponenty spolu s novým řídícím softwarem provádějí během práce aktualizaci polohy radlice 100krát za sekundu, což je 5krát více než současné nivelační systémy dokáží. Nový senzor příčného sklonu MC2 v sobě kombinuje šestiosý akcelerometr a tříosý gyroskop.

Kombinace těchto dvou technologií umožňuje současně měřit sklon ve třech osách a navíc směr pohybu dozeru, což v kombinaci s GPS určením pozice umožňuje nivelačnímu sytému rychlejší reakce na změnu výšky radlice. Na první pohled to vzhledem k použitým technologiím může znít jako kosmická věda, to však neplatí pro obsluhu stroje. Celý systém stále zůstává jednoduchý a přehledný na ovládání. 3D-MC2 je založen na GX-55/GX-60 řídící jednotce. Tato řídící jednotka používá barevnou dotykovou obrazovku, jednoduché a intuitivní ovládání a je osazena moderním výkonným počítačem.

MC-R3 GPS PŘIJÍMAČ NOVÉ GENERACE

Srdcem nového 3D systému je MC-R3 GPS přijímač s novou vnitřní architekturou. Účelem tohoto nového řešení je možnost univerzálního použití systému na všech typech stavebních strojů, jako jsou Gradery, Dozery, Rypadla, Finišery a Silniční frézy. V GPS přijímači nové generace je do jednoho kompaktního celku integrován tří-konstalační GPS přijímač, radiomodem pro komunikaci s referenční GPS stanicí nebo motorizovanou totální stanicí (LPS nivelační systém) a ovládání elektromagnetických hydraulických ventilů.

Navíc MC-R3 jednotka obsahuje jeden slot pro GSM simkartu a pro komunikaci s řídící jednotkou používá rychlou ETHERNET sběrnici. Vestavění všech těchto komponentů do jednoho celku přináší ulehčení od mnoha propojovacích kabelů a zvýšení ochrany před mechanickým poškozením.

PŘÍNOS NOVÉHO REVOLUČNÍHO 3D-MC2 NIVELAČNÍHO SYSTÉMU

Kombinace těchto nových komponentů v praxi znamená zvýšení stability řízení radlice dozeru díky úpravě pozice 100krát za sekundu. Rychlejší reakce systému předchází nesprávným korekcím hydraulického systému a to v praxi znamená, že obsluha dozeru může provádět pracovní pojezd na vyšší rychlostní stupeň a to vše ve výsledku znamená zvýšení přesnosti a rovinatosti takřka jako při použití graderu. Systém lze používat jak pro Dozery, tak i pro Gradery.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
TOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémůTOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémůTOPCON MC square – další generace 3D nivelačních systémů

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (175x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice