KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tituly Dopravní stavba roku 2006 uděleny

Tituly Dopravní stavba roku 2006 uděleny

Publikováno: 19.9.2006, Aktualizováno: 23.11.2008 20:02
Rubrika: Aktuality

Na včerejším slavnostním Galavečeru v pražském Obecním domě byly vyhlášeny výsledky 3. ročníku veřejné celostátní soutěže Dopravní stavba roku. Přihlásilo se 18 realizací, titul Dopravní stavba roku získaly tři stavby, své ceny předaly i Státní fond dopravní infrastruktury, Ministerstvo dopravy ČR a pořádající ABF. Porota udělila navíc Zvláštní uznání.

Slavnostní předání ocenění se stalo jednou z významných událostí právě probíhajícího 17. mezinárodního stavebního veletrhu ForArch.

Titul Dopravní stavba roku 2006 obdržely (bez uvedení pořadí):

  • Přeložka silnice I/13 – obchvat Ostrov,
  • Terminál sever 2, Letiště Praha Ruzyně,
  • Průjezd železničním uzlem Choceň.
     

Titul Zvláštní uznání poroty získaly:

  • Optimalizace železničního uzlu Bohumín,
  • Rekonstrukce historického mostu přes řeku Ploučnici v Děčíně,
     
Ceny vypisovatelů a pořadatele
Ministr dopravy ČR ohodnotil svou cenou rekonstrukci TT Kubelkova – Horní Hanychov, cenu SFDI obdržely visutá lávka pro pěší a cyklisty přes Labe a Přeložka silnice I/13 – obchvat Ostrov. Cena ABF připadla úpravě přednádražního prostoru v Olomouci – III. etapa.
„Cílem soutěže bylo seznámit nejširší odbornou i laickou veřejnost s úrovní dopravních staveb a infrastruktury. Soutěž je vypisována na podporu kvalitní komplexní realizace stavebního díla, od hrubé stavby až po detail,“ řekl předseda komise Petr Moos z Fakulty dopravní ČVUT Praha. Určena je pro stavby realizované na území České republiky bez ohledu na státní příslušnost projektanta, architekta stavby a místo registrace realizátorských firem.
Do soutěže mohou být přihlášena stavební dopravní díla, dokončená a uvedená do provozu v období předchozího kalendářního roku. Soutěž vyhodnocovala stavby ve dvou investičních skupinách, a to s rozpočtem 5 až 10 milionů korun a s rozpočtem nad 10 milionů korun. Soutěž Dopravní stavba roku 2006 vypsalo Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci se Státním fondem dopravní infrastruktury.
 


 


Slavnostnímu galavečeru předcházelo předání nominací na titul Dopravní stavba roku. K tomu došlo v závěru konference Udržitelný investiční rozvoj ČR po vstupu do EU.
 

 

Oceněné dopravní stavby


Terminál sever 2 - Hlavním posláním je odbavování letů do zemí unie v souladu s režimem podle Schengenských dohod. Nový terminál zvýší celkovou kapacitu letiště na 10 milionů odbavených cestujících ročně.


Historický mostu přes řeku Ploučnici, který byl poničený povodněmi v roce 2002, vyrostl v letech 1564 – 1569. Patří mezi nejstarší mosty v republice. Je dlouhý 84 m, široký 4,8 m a spojuje staré město a centrum Děčína.


Přeložka silnice I/13, představující obchvat Ostrova, je moderní kapacitní komunikace s vyšší bezpečností jízdy a s řadou ekologických opatření. Celková délka hlavní trasy činí 6,45 km, je na ní osm nových mostů, jeden most po rekonstrukci a jedna opěrná zeď.


Součástí rekonstrukce městské tramvajové trati v Liberci byla i obnova uličního profilu a rekonstrukce všech inženýrských sítí. Trať byla zdvojkolejena, rozchod se upravil na 1 435 mm.


Visutá lávka o třech polích překračuje Labe středním polem o rozpětí 99 m. Obě krajní pole jsou délky 30 m, ocelové pylony jsou umístěny na břehových hranách. Mostovka je ze tři metry dlouhých železobetonových segmentů vzájemně sepnutých předpínací výztuží. Závěsy mostovky jsou svislé.


Kompletní rekonstrukce železničního uzlu Choceň včetně výpravní budovy s cílem celkově zlepšit úroveň a bezpečnost železniční dopravy v oblasti. Veškerá zařízení jsou budovaná jako bezbariérová a jsou doplněna elektronickým informačním systémem. Důležitá je pro cestující možnost příchodu podchodem od centra Chocně.


Železniční uzel Bohumín leží na trati Přerov – Petrovice u Karviné – Čadca ŽSR, která je součástí modernizovaného II. tranzitního železničního koridoru. Investice byla realizována jako optimalizace infrastruktury železniční stanice Bohumín v rozsahu od km 274.272 do km 277.090 včetně spojovací koleje do odbočky Pudlov.

Další podrobnosti o všech přihlášených stavbách do letošního ročníku soutěže můžete najít na http://estav.cz/souteze/dopravni-stavba/2006/soutezici.asp

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice