KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Logistika    Terminál Ostrava-Paskov čeká zásadní modernizace a rozšíření

Terminál Ostrava-Paskov čeká zásadní modernizace a rozšíření

Publikováno: 14.6.2011
Rubrika: Logistika

Terminál Ostrava-Paskov, jedno z mála nezávislých otevřených překladišť v České republice, čekají velké investice. Skupina AWT zde v nejbližších měsících zpevní plochu terminálu a zkvalitní tak manipulaci s kontejnery. Po odstranění nepoužívaných a rozpadlých staveb bývalého dolu Paskov se plocha terminálu následně rozšíří z 32.000 na 47.000 metrů čtverečních. Celkové investice z firemních zdrojů a ze státního rozpočtu by v horizontu příštích 12 měsíců mohly přesáhnout 90 milionů korun.

Zpevnění projíždějících a skladovacích ploch by mělo být hotové do konce srpna a skupina AWT na něj uvolní až deset milionů korun. Rozšíření plochy proběhne po realizaci státního projektu Rekultivace území bývalého povrchového dolu Paskov. V jeho rámci dojde k demolici bývalé správní budovy dolu, budov koupelen a budovy závodního klubu. Následně bude celé území sjednoceno terénními úpravami.

V této souvislosti lze během následujících dvou let očekávat nárůst počtu zaměstnanců ze současných 13 až na 30. Terminál přitom před pěti lety začínal pouze se třemi zaměstnanci. Zvýší se i skladovací kapacita terminálu - dosavadní je přibližně 1400 kontejnerů denně, po zpevnění plochy bude možné na terminálu každý den manipulovat až 2100 kontejnerů. Následným rozšířením překladiště se jeho kapacita zvýší na 3100 kontejnerů denně.

„Terminál Ostrava-Paskov považujeme za jednu z našich klíčových a strategických aktivit. Kombinovaná doprava spojující výhody silnice a železnice je budoucností našeho oboru a my disponujeme překladištěm s téměř ideální polohou. Díky plánovaným investicím budeme moci našim zákazníkům poskytnout širokou nabídku služeb,“ uvedl technický ředitel skupiny AWT Bohumil Bonczek.

Provoz na terminálu byl zahájen v roce 2007. V následujících letech se počet přeložených kontejnerů více než zpětinásobil a přesáhl 20 tisíc. Letošní rok je zatím pro terminál rekordní. Jen za první čtyři měsíce dosáhl počet manipulací téměř 12 tisíc.

Terminál Ostrava-Paskov je strategicky umístěný ve středu velkých průmyslových zón Moravskoslezského kraje v blízkosti dálnice a je přes vlastní vlečku napojen na celostátní železniční síť. Jeho pozice je výhodná i z hlediska dopravy po celé Evropě – je na spojnici mezi přístavy Baltského, Jaderského a Černého moře. Dva moderní překladače - Hyster 45-24 IH a Kalmar DRF 450 – zvládnou manipulovat s kontejnery o hmotnosti několika desítek tun. Vedle odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek nabízí terminál Ostrava-Paskov rovněž překládku, svoz a rozvoz kontejnerů a jejich opravy a čištění. Disponuje skladovací kapacitou 1400 TEU a celním zastoupením přímo na místě. Železniční vlečku tvoří 9 kolejí a provoz na ní je zajištěn dvěma posunujícími lokomotivami 24 hodin denně.

Na přelomu května a června byla na terminál Ostrava-Paskov zahájena pravidelná linka kontejnerových vlaků z holandského přístavu Rotterdam. Během 33 hodin se vlakem od oceánu dostane na severní Moravu zboží, které by jinak musela vézt téměř padesátka kamionů. Těm by to navíc trvalo delší dobu a výrazně více by zatížily životní prostředí. Zboží z kontejnerů je určeno primárně pro Českou republiku, ale také pro jižní Polsko nebo pro Slovensko. Každý vlak veze 44 kontejnerů o délce 40 stop (cca 12 metrů). Hmotnost nákladu jednoho kontejneru se liší dle povahy zboží – od dvou do 25 tun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
moderní překladač Hyster 45-24 IH

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

DB Schenker získal dvě ocenění v soutěži Volná cesta za projekt přepravy po železnici v Pardubicích DB Schenker získal dvě ocenění v soutěži Volná cesta za projekt přepravy po železnici v Pardubicích (20x)
DB Schenker Logistics získal dvě ocenění v soutěži Volná cesta vyhlášené Ministerstvem dopravy ČR. Druhým místem byl DB ...
Skupina Goodman jmenovala ředitele kapitálových transakcí pro střední a východní Evropu (16x)
Skupina Goodman oznamuje, že jmenovala Jaroslawa Wnuka novým ředitelem kapitálových transakcí pro střední a východní Evr...
DB Schenker Logistics nově nabízí sledování zásilek na BlackBerry (15x)
DB Schenker Logistics přichází s novou aplikací, která umožňuje online sledování zásilek pro mobilní telefony typu Black...

NEJlépe hodnocené související články

LEGIOS koupil ŽOS Nymburk (2.5 b.)
Společnost LEGIOS, přední evropský výrobce železničních nákladních vagónů a lokomotiv, koupila Železniční opravny a stro...

NEJdiskutovanější související články

LEGIOS koupil ŽOS Nymburk (1x)
Společnost LEGIOS, přední evropský výrobce železničních nákladních vagónů a lokomotiv, koupila Železniční opravny a stro...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice