Tábor má nový bezbariérový podchod pod nádražím
Rubrika: Aktuality
Dnes byl v Táboře slavnostně otevřen prodloužený bezbariérový podchod pod železniční stanicí. Podchod vznikl v rámci výstavby IV. tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor a vedle všech nádražních nástupišť umožní bezbariérové propojení mezi centrem (novým městem) a Blanickým předměstím.
Investorem výstavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Generální ředitel SŽDC Jan Komárek k dnešnímu slavnostnímu otevření prodlouženého podchodu uvedl: „Mám radost, že modernizace železniční sítě a výstavba tranzitních železničních koridorů přináší nejen zvýšení cestovní rychlosti a bezpečnosti železniční dopravy, ale že díky koridoru vznikají i další stavby, které jsou důležité zejména pro okolí železnice. A právě podchod v Táboře takovou stavbou určitě je.“
Původní podchod spojující nádražní halu s nástupišti byl dlouhý 34 metrů. Nově byl prodloužen o dalších 25 metrů, takže jeho celková délka dnes činí 59 metrů. Je 405 cm široký a jeho výška je 250 cm. Podchod propojuje nádražní halu se třemi nástupišti, z nichž dvě jsou ostrovní. „Jsem velice ráda, že se podařilo podchod vybudovat a věřím, že ho ocení nejen obyvatelé, ale i návštěvníci města,“ řekla dnes Hana Randová, starostka Tábora.
První část podchodu byla otevřena již v srpnu letošního roku a celý byl dokončen v listopadu. Výtahy, které slouží jako bezbariérový přístup na nástupiště, byly zprovozněny v prosinci. Prodloužení podchodu je financováno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury s příspěvkem města Tábora.
Výstavba podchodu byla součástí modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (TŽK) v úseku Doubí u Tábora – Tábor. Na IV. TŽK Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště dále navazuje koridorová trať přes rakouský Linec do Slovinska a dále na jih Evropy. Z celoevropského hlediska je IV. TŽK spojnicí IV. panevropského a X. multimodálního koridoru. Modernizace úseku Doubí u Tábora – Tábor bude spolufinancována také Evropskou unií. Projekt byl zařazen do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007–2013 a je spolufinancován EU z Fondu soudržnosti.
Zhotovitelem stavby je „Sdružení Doubí – Tábor“, jehož členy jsou akciové společnosti OHL ŽS (vedoucí účastník), Subterra a Viamont DSP. „Věřím, že dnes otevřený podchod bude sloužit ke spokojenosti všech občanů Tábora. Chtěl bych jim poděkovat za trpělivost, s níž přijímají omezení provázející podobně velké stavby,“ řekl dnes Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS.
Hlavní stavební práce probíhají v současnosti v železniční stanici Tábor, protože úsek od Doubí až k táborskému nádraží je už téměř dokončen. V roce 2009 ještě projde modernizací kolejiště v sudé kolejové skupině a bude nainstalováno definitivní zabezpečovací a sdělovací zařízení v železniční stanici Tábor.