KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tábor má nový bezbariérový podchod pod nádražím

Tábor má nový bezbariérový podchod pod nádražím

Publikováno: 16.12.2008, Aktualizováno: 19.12.2008 09:11
Rubrika: Aktuality

Dnes byl v Táboře slavnostně otevřen prodloužený bezbariérový podchod pod železniční stanicí. Podchod vznikl v rámci výstavby IV. tranzitního železničního koridoru v úseku Doubí u Tábora – Tábor a vedle všech nádražních nástupišť umožní bezbariérové propojení mezi centrem (novým městem) a Blanickým předměstím.

Tábor má nový bezbariérový podchod pod nádražím

Investorem výstavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Generální ředitel SŽDC Jan Komárek k dnešnímu slavnostnímu otevření prodlouženého podchodu uvedl: „Mám radost, že modernizace železniční sítě a výstavba tranzitních železničních koridorů přináší nejen zvýšení cestovní rychlosti a bezpečnosti železniční dopravy, ale že díky koridoru vznikají i další stavby, které jsou důležité zejména pro okolí železnice. A právě podchod v Táboře takovou stavbou určitě je.“

Původní podchod spojující nádražní halu s nástupišti byl dlouhý 34 metrů. Nově byl prodloužen o dalších 25 metrů, takže jeho celková délka dnes činí 59 metrů. Je 405 cm široký a jeho výška je 250 cm. Podchod propojuje nádražní halu se třemi nástupišti, z nichž dvě jsou ostrovní. „Jsem velice ráda, že se podařilo podchod vybudovat a věřím, že ho ocení nejen obyvatelé, ale i návštěvníci města,“ řekla dnes Hana Randová, starostka Tábora.

První část podchodu byla otevřena již v srpnu letošního roku a celý byl dokončen v listopadu. Výtahy, které slouží jako bezbariérový přístup na nástupiště, byly zprovozněny v prosinci. Prodloužení podchodu je financováno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury s příspěvkem města Tábora.

Výstavba podchodu byla součástí modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (TŽK) v úseku Doubí u Tábora – Tábor. Na IV. TŽK Děčín – Praha – České Budějovice – Horní Dvořiště dále navazuje koridorová trať přes rakouský Linec do Slovinska a dále na jih Evropy. Z celoevropského hlediska je IV. TŽK spojnicí IV. panevropského a X. multimodálního koridoru. Modernizace úseku Doubí u Tábora – Tábor bude spolufinancována také Evropskou unií. Projekt byl zařazen do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu Doprava na léta 2007–2013 a je spolufinancován EU z Fondu soudržnosti.

Zhotovitelem stavby je „Sdružení Doubí – Tábor“, jehož členy jsou akciové společnosti OHL ŽS (vedoucí účastník), Subterra a Viamont DSP. „Věřím, že dnes otevřený podchod bude sloužit ke spokojenosti všech občanů Tábora. Chtěl bych jim poděkovat za trpělivost, s níž přijímají omezení provázející podobně velké stavby,“ řekl dnes Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS.

Hlavní stavební práce probíhají v současnosti v železniční stanici Tábor, protože úsek od Doubí až k táborskému nádraží je už téměř dokončen. V roce 2009 ještě projde modernizací kolejiště v sudé kolejové skupině a bude nainstalováno definitivní zabezpečovací a sdělovací zařízení v železniční stanici Tábor.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
OHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v TábořeOHL ŽS - Podchod pod vlakovým nádražím v Táboře

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice