KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    SŽDC zahájila revitalizaci šumavské trati z Českých Budějovic do Volar

SŽDC zahájila revitalizaci šumavské trati z Českých Budějovic do Volar

Publikováno: 20.10.2014
Rubrika: PR

Revitalizaci přes sto let staré trati z Českých Budějovic do Volar zahájila ve stanici České Budějovice Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby. Cestování po jednokolejné šumavské lokálce bude po dokončení prací rychlejší, bezpečnější a pohodlnější.

Trať číslo 194 České Budějovice – Český Krumlov – Černá v Pošumaví – Černý Kříž – Volary o délce 94 kilometrů čeká částečná rekonstrukce železničního svršku a spodku, modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a hlavně zvýšení traťové rychlosti.

„Revitalizace této trati přichází v pravý čas, vždyť naposledy se do ní výrazně investovalo před 50 lety. Cestující se mohou těšit na podstatné zkrácení dojezdové doby. Zatímco dnes se tu jezdí rychlostí 50 až 70 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h, po revitalizaci rychlost stoupne na 75 km/h a v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 km/h. Celková časová úspora dosáhne 26 minut,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu se šest nádraží dočká nových ostrovních nástupišť, třináct zastávek pak dostane nástupiště jednostranná. Zrekonstruují se také čtyři ocelové mosty. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Vybrané výhybky ve stanicích budou doplněny o elektrický ohřev. Stanice v úseku mezi Volary a Boršovem nad Vltavou získají nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, které umožní dálkové řízení provozu z Kájova.

Zhotovitelem prací je společnost AŽD Praha. „Zakázka je pro nás významná, i když je svým charakterem velmi komplikovaná. Trať vede Národním parkem Šumava a Vojenským újezdem Boletice a je třeba respektovat tamní specifické podmínky pro stavební postupy. Na realizaci této zakázky budeme významně spolupracovat s místními firmami. Technicky se trať po dokončení stane nejmodernější regionální dráhou v České republice,“ uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Revitalizace železniční trati České Budějovice – Volary bude stát 1 963 498 850 Kč. Výstavbu spolufinancuje Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to ve výši až 1 224 230 470 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby Revitalizace trati České Budějovice – Volary
Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Generální dodavatel SUDOP PRAHA, a. s.
Zhotovitel AŽD Praha s. r. o.
Začátek a konec stavby

km 0 – km 82,100 tratě České Budějovice – Černý Kříž 
km 61,867 – km 70,778 tratě Černý Kříž – Volary

Traťová rychlost

75 km/h (v úseku České Budějovice – Boršov nad Vltavou 90 km/h)

Termín zahájení 03/2014
Termín dokončení 04/2016
Celkové náklady stavby 1 963 498 850 Kč
Schválený příspěvek EU 1 224 230 470 Kč
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (48x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...
Znáte BMS – Bridge Management System? (43x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (43x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice