KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    SŽDC vypsala miliardový tendr na modernizaci trati do Plzně

SŽDC vypsala miliardový tendr na modernizaci trati do Plzně

Publikováno: 16.2.2012, Aktualizováno: 20.2.2012 13:58
Rubrika: 2012

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tendr na modernizaci trati z Rokycan do Plzně. Odhadovaná hodnota zakázky, kterou již na počátku února schválila vláda, přesahuje 7,53 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty (DPH). Firmy se o zakázku mohou ucházet do 23. května, obálky s jejich nabídkami budou otevřeny následující den. Vyplývá to z informací zveřejněných na portálu veřejných zakázek.
 

"Očekáváme velký zájem, my tomu říkáme investiční akce desetiletí na železnici," řekl ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla. Takto velkou zakázku podle něj jeho organizace ještě nevypisovala. V zadávacích podmínek je mimo jiné to, že jsou firmy schopné zakázku technologicky zvládnout, část stavby musí vítěz tendru provádět pouze vlastními kapacitami, tak aby například nedocházelo k přeprodávání zakázek subdodavatelům.

Zadavatel kromě toho také požaduje, aby měl uchazeč o stavbu celkový obrat za poslední tři uzavřená účetní období minimálně osm miliard korun a obrat za stavební práce na železnici bez subdodávek aby za stejnou dobu dosahoval minimálně tři miliardy korun. Objem dopravních staveb provedených dodavatelem v posledních pěti letech musí dosahovat minimálně šesti miliard korun. Od banky pak musí mít příslib úvěru ve výši minimálně 800 milionů korun.

Stavba by podle Hally měla započít ještě letos, podle portálu veřejných zakázek je doba prací odhadovaná na 38 měsíců. Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru. Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Úsek Rokycany - Plzeň je součástí III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Po zahájení modernizace tratě Rokycany - Plzeň už zbude poslední velká etapa z Prahy do Berouna. Evropská unie by se na financování zakázky mohla podílet až 77 procenty.

Stavba je mimo jiné součástí transevropské železniční sítě v ose Praha - Norimberk. V souvislosti s tím se bavorské a české ministerstvo dopravy chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (24x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice