Swietelsky Rail modernizuje stanice Čížkovice a Chotěšov i přilehlou trať. Ke slovu přišel také pyrotechnický průzkum
Až přijdou 7. prosince první cestující do železničních stanic Čížkovice a Chotěšov, možná je ani nepoznají. To skončí jejich modernizace, která je součástí revitalizace tratě Lovosice – Louny.
„Cestující nejvíc ocení nová bezbariérová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 milimetrů nad temenem kolejnice, tedy ve výšce podlahy železničního vozu. To jim významně usnadní nástup a vystup,“ říká Pavel Kouba, projektový manažer firmy Swietelsky Rail CZ, která zakázku pro státního správce železniční infrastruktury SŽDC zajišťuje.
Obnova je skutečně kompletní. Nový bude spodek a svršek tratě, včetně dálkového řízení provozu, stejně jako přístřešky, veřejné osvětlení, staniční rozhlas a informační systém pro nevidomé. Před stanicí Čížkovice se nad potokem Modla rovněž staví nový železniční most, který nahradí už nevyhovující kamenný.
Práce na této části stavby začaly 20. října a skončí v prvním prosincovém týdnu. V Chotěšově jim ještě předcházel pyrotechnický průzkum, protože za 2. světové války bylo zdejší nádraží cílem leteckého náletu.
„Máme za sebou demontáž starých kolejí, zemní práce a sanace plání železničních spodků a jejich odvodnění. Dokončena jsou i nástupiště a položeny kabelové trasy,“ popisuje současný stav Pavel Kouba. Průběh prací firma Swietelsky Rail urychlila nasazením vlastního kolejového jeřábu Gottwald při demontáží kolejnic ve stanici Čížkovice. „S dělnickým prezidentem nemá stroj nic společného, ale rychlostí práce zaujal místní obyvatele i odborníky z oboru. Oproti předpokládaným pěti dnům jsme celou stanici demontovali jen dva dny,“ dodal šéf stavby.
Zakázka je součástí revitalizace tratě Lovosice – Louny za miliardu korun, na níž má Swietelsky Rail CZ podíl přes 20 procent ve sdružení se Strabag Rail a AŽD Praha. Swietelsky se stará i o stavbu mostů a propustků, ochranu a přeložky inženýrských sítí, potrubních a elektrických vedení a montáž silnoproudé elektročásti stavby.
Vedle toho společnost Swietelsky Rail od listopadu za zhruba 50 milionů korun opravuje 3,3 km dlouhý úsek přiléhající železniční tratě Lovosice – Čížkovice. Mění poškozené pražce a ojeté kolejnice, svršek projde kompletním pročištěním strojní čističkou, upraví se geometrická poloha koleje. V zastávce Sulejovice vznikne nové nástupiště. I zde se končí 7 12., aby byl celý úsek Lovosice – Louny zprovozněn. Investorem je SŽDC.
Modernizace regionální tratě Louny – Lovosice patří mezi letošní největší investice na české železnici. Díky ni se doprava na těchto 34 kilometrech zrychlí až o půl hodiny na 50 minut. Zvýší se také bezpečnost a propustnost tratě. Na ní bude možné zavést spěšné vlaky z Loun do Ústí n. L., kam řada lidí cestuje za prací.
První úsek Louny - Libochovice prošel modernizací od 30. května do 19. října, s dílčí rekonstrukcí železniční stanice Libochovice. Na tuto první etapu navázala hned další úsekem Libochovice – Lovosice, která skončí k 7. prosinci. Do konce března 2019 pak bude oživeno dálkové řízení provozu na trati Lovosice – Louny z dopravní kanceláře v železniční stanici Lovosice.