Strojní závod je nejrychleji rostoucí částí Swietelsky Rail CZ. „Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk,“ říká jeho ředitel Lukáš Vostrý.
Rubrika: Aktuality
Po moderních strojích a technologiích, zrychlujících železniční stavby, je poptávka. Díky tomu je také Závod stroje a mechanizace nejrychleji rostoucí částí společnosti Swietelsky Rail CZ. Během necelých tří let závod své tržby posunul z nuly na zhruba 50 milionů korun a počet zaměstnanců na 17. Jejich jádro tvoří strojníci a svářeči. Sama firma, působící na trhu teprve čtvrtým rokem, letošní hospodářský rok ukončila s tržbami 1,7 miliardy korun a poprvé zdolala miliardovou hranici.
„Efektivita a kvalita prací je dnes naprosto klíčová. Cítíme velký tlak na rychlost oprav a zkrácení výluk. A moderní technologie jsou řešením. Nejvíc mě ale těší, že se na nás partneři obracejí především jako na spolehlivého a výkonného zhotovitele,“ říká Lukáš Vostrý, ředitel strojního závodu. Ten špičkové stroje zajišťuje i pro externí zákazníky. Významně přitom spolupracuje s rakouským mateřským koncernem Swietelsky, jehož železniční divize je evropským lídrem trhu.
Strojní závod tak může nasadit jak obnovovací vlaky pro rekonstrukci železničního svršku, tak strojní linky pro sanaci železničního spodku. A také všechny další obvyklé technologie jako jsou kolejové jeřáby, čištění/těžení štěrkového lože, směrová a výšková úprava kolejí, jejich svařování nebo broušení.
„Jeho stroje bylo v květnu možné třeba vidět na stavbách Swietelsky Rail CZ ve Šlapanicích a Hrubé Vodě, kde se uplatnila bruska Speno RR16 a podbíječka Unimat. Tu si pronajaly i další firmy pro stavby v Úžicích a v Kostelci u Jihlavy. Kolejový jeřáb Gottwald byl nasazen v Plzni, Teplicích, Hostivaři a Kostelci, čistička RM 85 na trati Bělá pod Radbuzou – Bor u Tachova. V červnu se zase podbíječka 4X Dynamic objeví na trati Úvaly – Český Brod (23. 6.) a jeden z unikátních velkých strojů SMD 80 spolu s čističkou RM 85 na trati Pilníkov – Trutnov (26. a 27. 6.).
„Je znát, že sezona železničních dopravních staveb běží naplno. Podle objednávek lze soudit, že především obnovovací vlaky pro rekonstrukci kolejového roštu budou vytížené na maximum,“ dodává Lukáš Vostrý.
V Česku je společnost Swietelsky Rail CZ aktivní od roku 2015. Subdodávky strojů zpočátku tvořily velkou část jejího obratu. S příchodem nových odborníků se firma začala ucházet o zakázky i jako přímý dodavatel a dnes patří mezi lídry domácího trhu. Aktuálně má 120 zaměstnanců v šesti závodech. Mezi její největší zakázky patří optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží a modernizace přesmyku domažlické trati v Plzni.