KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018

Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018

Publikováno: 26.6.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Tramvaje, které budou příští rok přepravovat fanoušky i hráče na fotbalovém mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku, v sobě ponesou nápravy z Ostravy. Strojírna ArcelorMittal Engineering Products Ostrava, dceřiná společnost huti ArcelorMittal Ostrava, získala zakázku na výrobu téměř tisícovky náprav pro nový typ tramvají.

„Ve výrobě tramvajových náprav máme už více než šedesát let zkušeností. Výrobu všech náprav pro nový typ tramvají, které se budou užívat na fotbalovém mistrovství světa 2018, dokončíme letos v listopadu, aby se vše stihlo včas dodat a zkompletovat,“ říká Daniel Doležal, manažer pro prodej a marketing ArcelorMittal Engineering Products Ostrava.

Nápravy jsou určeny pro nový typ moderních tramvají 71-931M „Vityaz-M“, které budou během fotbalového šampionátu přepravovat fanoušky i hráče. Jedná se o vylepšenou verzi tramvaje 71-931 „Vityaz“, která je zcela nízkopodlažní a pojme až 265 cestujících. Nápravy vyrobené ostravskou strojírnou ArcelorMittal budou použity pro přibližně 150 tramvají.

Takto významná zakázka ale není v historii ArcelorMittal Engineering Products ojedinělá. „Realizovali jsme více významných dodávek (co se týče počtu kusů), avšak neměli jsme příležitost zjistit, jejich finální využití. Bližší vztah se zákazníky nám umožňuje více rozumět konečnému uživateli,“ vysvětluje dále Doležal s tím, že ze strany zákazníka nebyly na výrobu náprav vzneseny žádné nadstandardní požadavky.

„Zajišťujeme pouze výrobu na základě výkresové dokumentace dodané odběratelem. Nicméně naše zkušenosti významně pomáhají odfiltrovat případné nedostatky a snažíme se tak zákazníkovi pomoci i s případným vývojem,“ pokračuje manažer pro prodej a marketing.

Zatímco materiál, ze kterého jsou nápravy vyrobeny, jeho zpracování a finální povrchová úprava jsou chráněným know-how společnosti, plán jejich výroby tajemstvím není. „S odběratelem byl stanoven výrobní plán, který řešil výrobní kapacity strojírny. Do organizace výroby proto nebylo potřeba nijak zasahovat. Jsme flexibilní a v tomto segmentu umíme stále kapacity navyšovat, případně se vyrovnat i s poklesem zakázek,“ dodal Daniel Doležal.

Strojírna ArcelorMittal Engineering Products Ostrava dodává tramvajové nápravy především svým tuzemským partnerům. Hotové tramvaje pak kromě tuzemska putují na Slovensko, do Maďarska, Francie, Turecka, Ruska a na Ukrajinu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (55x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice