Strojírna ArcelorMittal v Ostravě vyrobí nápravy pro tramvaje na fotbalové mistrovství světa v Rusku v roce 2018
Rubrika: Železniční infrastruktura
Tramvaje, které budou příští rok přepravovat fanoušky i hráče na fotbalovém mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku, v sobě ponesou nápravy z Ostravy. Strojírna ArcelorMittal Engineering Products Ostrava, dceřiná společnost huti ArcelorMittal Ostrava, získala zakázku na výrobu téměř tisícovky náprav pro nový typ tramvají.
„Ve výrobě tramvajových náprav máme už více než šedesát let zkušeností. Výrobu všech náprav pro nový typ tramvají, které se budou užívat na fotbalovém mistrovství světa 2018, dokončíme letos v listopadu, aby se vše stihlo včas dodat a zkompletovat,“ říká Daniel Doležal, manažer pro prodej a marketing ArcelorMittal Engineering Products Ostrava.
Nápravy jsou určeny pro nový typ moderních tramvají 71-931M „Vityaz-M“, které budou během fotbalového šampionátu přepravovat fanoušky i hráče. Jedná se o vylepšenou verzi tramvaje 71-931 „Vityaz“, která je zcela nízkopodlažní a pojme až 265 cestujících. Nápravy vyrobené ostravskou strojírnou ArcelorMittal budou použity pro přibližně 150 tramvají.
Takto významná zakázka ale není v historii ArcelorMittal Engineering Products ojedinělá. „Realizovali jsme více významných dodávek (co se týče počtu kusů), avšak neměli jsme příležitost zjistit, jejich finální využití. Bližší vztah se zákazníky nám umožňuje více rozumět konečnému uživateli,“ vysvětluje dále Doležal s tím, že ze strany zákazníka nebyly na výrobu náprav vzneseny žádné nadstandardní požadavky.
„Zajišťujeme pouze výrobu na základě výkresové dokumentace dodané odběratelem. Nicméně naše zkušenosti významně pomáhají odfiltrovat případné nedostatky a snažíme se tak zákazníkovi pomoci i s případným vývojem,“ pokračuje manažer pro prodej a marketing.
Zatímco materiál, ze kterého jsou nápravy vyrobeny, jeho zpracování a finální povrchová úprava jsou chráněným know-how společnosti, plán jejich výroby tajemstvím není. „S odběratelem byl stanoven výrobní plán, který řešil výrobní kapacity strojírny. Do organizace výroby proto nebylo potřeba nijak zasahovat. Jsme flexibilní a v tomto segmentu umíme stále kapacity navyšovat, případně se vyrovnat i s poklesem zakázek,“ dodal Daniel Doležal.
Strojírna ArcelorMittal Engineering Products Ostrava dodává tramvajové nápravy především svým tuzemským partnerům. Hotové tramvaje pak kromě tuzemska putují na Slovensko, do Maďarska, Francie, Turecka, Ruska a na Ukrajinu.